Monday, November 5, 2012

Jom Bongkar "SAMSENG" yang menghalang KEMBARA OREN


siapa mamat baju merah ni,
dia ketua samseng felda lawin selatan...? 

ADAKAH INI BUDAYA POLITIK MALAYSIA?...
Totalitarianisme merupakan fahaman bahawa sistem pemerintahan yang paling ekstrem adalah dengan membenarkan kewujudan satu parti politik sahaja untuk memerintah negara secara total atau mutlak. 

Sistem ini adalah lebih ketara berbanding sistem diktator atau negara polis (police state) dan ia melibatkan propaganda yang berpanjangan untuk memastikan rakyatnya secara rela hati akan patuh dengan kerajaan. Kadangkala, kerajaan akan mengambil langkah drastik seperti membunuh para intelek supaya tiada rakyat yang menentang kerajaan yang mutlak ini.-sumber wikipedia.- TaikoPerak 

ADA SESIAPA KENAL DIA.. Sila bagi nama/pekerjaan/alamat/no kenderaan dll .. Jom sama2 kita bongkar.. - Nik Perak


Samseng UMNO tak habis-habis cuba menghalang demokrasi dalam politik dengan cara keganasan...
Adakah samseng UMNO ini fikir dengan menghalang kemaraan gerakan Kembara Oren Selamatkan Felda akan menutup mata hati rakyat yang semakin bermaklumat..

KEMBARA OREN SELAMATKAN FELDA DIHALANG SAMSENG UMNO & BN - MAZLAN ALIMAN DIRENTAP DAN DIKASARI 

Mazlan Aliman menceritakan detik-detik bagaimana kembara Oren Selamatkan Felda di halang dari memasuki Lasah Sungai Siput,Perak...

Malah beliau sendiri direntap dari kenderaan yang dinaiki dan ditolak dengan kasar oleh penyokong-penyokong...

Mazlan Aliman menceritakan detik-detik tersebut..

Lagi Gambar Dan Berita .. SINI

PANAS, KONVOI KEMBARA OREN SELAMATKAN FELDA DI HALANG!
Sekitar jam 10pagi ini (3hb Nov 2012), 20 buah kenderaan ANAK yang cuba memasuki Felda Lasah Sg Siput, Perak di halang di pintu masuk felda berkenaan. Lebih seratus orang bertindak samseng dan sangat agresif. Tidak dapat dipastikan adakah mereka penduduk tempatan atau gangster upahan.

Saya yang menaiki Hilux Hj Razman Zakaria, Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, direntap keluar dari kenderaan dan ditolak dengan kasar. Keadaan semakin tegang apabila jumlah mereka kian ramai. Mereka terjerit sambil memaki hamun. Menaikkan banner yg ditujukan kepada saya secara peribadi.

10 orang polis dari Balai Polis Lasah yg cuba mengawal suasana gagal meredakan ketegangan dan hampir sahaja tercetus perkara2 yg tidak diingini. Alhamdulillah, kehadiran 15 anggota Unit Amal diketuai Pengarah Amal Negeri Perak, Arif Muhammad serta Unit Keselamatan Pimpinan(UKP) seramai 8 orang berjaya menangani suasana provokatif yg dilakukan penduduk dipercayai Umno.

Bendera Umno dan BN dikibarkan. Samseng2 ini mengepung kami, menendang kenderaan ANAK yg cuba masuk serta mengugut utk memukul saya dengan menjerit ' kita balun Mazlan ramai2!'

KEMBARA OREN SELAMATKAN FELDA adalah aktiviti jelajah ke seluruh negara. Bertemu penduduk tempatan dan mengedarkan risalah. Kami masuk secara baik termasuk untuk menziarahi pimpinan tempatan dan memberi sumbangan kepada gen 2 Felda yg susah, ibu tunggal dan pesakit kronik.

Akhirnya, bila suasana semakin tidak terkawal, polis menasihati rombongan ANAK mengalah dan berundur. Walaupun dukacita dengan sikap tidak demokratik penduduk khususnya Umno, kami akur kerana tidak mahu berlaku perkara2 yg tidak diingini.
Sedihnya, tatkala Hj Razman membaca doa, mereka terus terjerit2 macam orang meroyan.

Peronda polis mengiringi konvoi kami keluar dengan selamat.

Demokrasi apakah ini? 

Baca Lagi SINI

Admin : Sekadar Bertanya .. Apa Tidakan Polis Terhadap SAMSENG ni????

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular