Sunday, October 28, 2012

Mengapa Pakatan Rakyat enggan di luluskan permohonan membentuk satu parti oleh ROS?


Jawapan : Jika parti2 hendak di gabungkan seperti BN,syarat sahnya adalah sekurang2nya perlu ada 7 parti komponen bagi merialisasikan ke arah itu.

mengapa perlu ada 7 komponen tu pun madah berhelah untuk jetar mengagalkan penubuhan PR yang sah!

So PAS,DAP,PKR dah 3.. PRM bla bla bla mana2 parti kena buat untuk cukopkan 7 der.. besok kalau PR menang adakah proses pembetukan sebuah kerajaan baru akan tergangu? disinilah isu yg bakal menjadi masalah kelak..

So mengapa pemimpin PR enggan bertindak awal? or sekurang2nya berfikir jika berlaku perkara ni?adakah mereka yakin tadak menjadi hal ?

Sejarah membuktikan,
Pemecatan Bekas Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abbas di buat oleh Madey hanya atas sebab Fitnah Madey bagi dendam kesumat akibat penharaman parti UMNO dan menyebabkan parti UMNO menjadi parti HARAM selama 10 hari!! ianya berpunca dari pemilihan presiden umno yang diwakili oleh kumpulan2 yg tidak berdaftar dengan ROS ! tidak sah!!automatik undi memilih Madey sebagai presiden umno terbatal di sebabkan cawangan2 yang tidak berdaftar tadi.

Secara diam Lim Liong Sik menjadi pemangku Perdana Menteri sementara selama 10 hari.. sedar tak hal nih? [ SINI ] Jika hal sangat sulit pemecatan Ketua Hakim Negara dan 6 lagi hakim yang memnegakkan keadilan pun umno berani langar,inikan pula hal parti politik yang tidak bergabung antara komponen2 boleh menjadi batu halangan untuk PR menjadi pentadbir baru negara Malaysia!!

Bukankah ini bakal mencetus situasi panik?
Dalam kepanikan PR untuk mengankat sumpah menjadi Perdana Menteri baru,macam2 boleh berlaku..Ingat tak kes Kerajaan Perak? BN tidak sedikitpun memberi masa untuk berdiskusi/berbincang dengan kerajaan sah Perak masa tu. mereka ambush pecat sana sini dan halau keluar speker dewan yg SAH keluar dewan !! dalam masa beberapa Jam kerajaan PR Perak bertukar tangan !!

Kekalutan kemenangan PR dalam PRU13 nanti tersekat di sebabkan kegagalan ROS ini yg menjadi bahan alasan BN untuk menghalang PR dari mengantikan BN di Putrajaya..masa untuk pengesahan ROS,kehakiman,kuasa raja2 dan bermacam kerumitan bukan boleh selesai sehari!dalam tempoh PANIK ini,bermacam2 helah BN boleh lakukan!

Maka sia sialah segala kempen dan usha untuk memenangkan PR jika hal ini di abaikan.jangan terlepas pandang!! lakukan perubahan..

Save Malaysia!!!

SUMBER

Demo LoNie : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Wa lillahil Hamd. Selamat Hariraya Aidil Adha buat semua . Kullu 'Am Wa Antum Bikhair.. Taqabbala Allahu Udhiyatana Wa 'amalina.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular