Sunday, October 28, 2012

Cyberuk2 UMNO tidak putus memainkan isu jam omega

Polis Sahkan Jam Omega Eskay itu Buatan Taiwan
NOTA: Cyberuk2 UMNO tidak putus memainkan isu jam omega ni. Dah lebih 2 tahun tapi masih diulang2 cerita jam Omega.

Skrg kita bawah kesah sebenar jam Omega yang eskay dakwa tertinggal di pangsapuri di mana video hitam putih kabur tersebut dirakam.

Malaysiakini melaporkan:
Though it was previously widely reported in the pro-Umno blogs that the watch was a gift from the Saudi Arabian royal household, Berita Harian reported that the police have traced the watch to Taiwan, where it was bought in 2004.

"The issue of the watch is not so important. However, based on checks with the dealer in Taiwan, it only started recording the owners' particulars from 2008 onwards.

"So if it was bought in 2004, it would be very hard for the police to identify who owns it, unless the owner were to register the watch voluntarily," said the source.

TERJEMAH:
Walaupun sebelum ini kerap dilaporkan di blog2 milik UMNO bahawa jam tangan tersebut adalah hadiah dari Kerajaan Arab Saudi, namun Berita Harian melaporkan yang PDRM telah pun berjaya mencari asal usul jam tersebut di Taiwan.

Jam tersebut telah dibeli di Taiwan pada tahun 2004."Isu jam tersebut tidak penting. Tetapi berdasarkan pengedar jam tersebut di Taiwan, mereka hanya mula merekod butir pembeli jam dari tahun 2008 ke atas.

Jadi kalau jam tersebut dibeli pada tahun 2004, maka ia akan menjadi amat sukar bagi Polis untuk mencari siapa pembelinya, melainkan pembeli tersebut telah mendaftarkan diri beliau secara sukarela" kata sumber tersebut

Secara ringkasnya, menurut siasatan Polis, jam yang diserahkan oleh Eskay kepada Polis itu sebenarnya berasal dari Taiwan. Dan, pembekal jam tersebut tidak merekod pembeli-pembeli jam mereka sebelum 2008. Maka, amat lah sukar bagi Polis untuk mendapatkan maklumat siapakah empunya jam tersebut.

Ini jelas berlawanan dengan dakwaan blog-blog UMNO bahawa jam tersebut adalah hadiah dari Kerajaan Arab Saudi.

Juga, jam yang sering dipakai Anwar Ibrahim itu adalah jam yang dihadiakan kepada beliau sewaktu Persidangan OIC. Jam yang sama juga dihadiakan kepada Dr Mahathir Muhammad.

Secara jelasnya, blog2 UMNO memang ditugaskan oleh UMNO untuk menyebarkan pembohongan, dusta dan fitnah. Dan pembohongan itu harus diulang-ulang tak kira waktu dan ketika.

Semoga doa Tulang Besi dihadapan Kaabah supaya Allah SWT menurunkan bala kaum Nabi Nuh dan kaum Nabi Saleh ke atas mereka dimakbulkan segera. Amin!!!

Juga, patutlah Eskay dan Rahim Thamby Chik tak berani tunjuk jam tersebut pada media. Kalau mereka tunjuk, mesti rakyat tahu jam tu adalah jam Taiwan. Confirm bukan jam Anwar.

Tulang Besi

ps tindakan Anwar tidak menunjukkan jam tersebut sedari awal adalah tepat sekali.

Demo LoNie : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Wa lillahil Hamd. Selamat Hariraya Aidil Adha buat semua . Kullu 'Am Wa Antum Bikhair.. Taqabbala Allahu Udhiyatana Wa 'amalina.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular