Saturday, July 30, 2011

Bongkar!!!! : Konspirasi umno terhadap pelajar mesir terdedah







Kat atas neh ada 5 dokumen. Korang kena baca dan fahamkan betul2. Nak download pun boleh. Just pergi link neh. Kat sini korang akan nampak lihat penindasan pro umno terhadap mana2 kakitangan yang tidak condong kepada perjuangan mereka. Aku rasa bebas pun kena tiaw sekali gak kot.

Ada 5 perkara yang mengeramkan diri aku berhubung perkara di atas.

1. Kos membaiki rumah kelab umno ialah usd 97 ribu. Wow. Itu nilai usd beb. Banyak tue. Tapi betul ke itu kos sebenar nya hah? Teruk sangat ke rumah tue sampai beriban2 nak repair plak? Tapi agak bias disini bilamana rumah2 lain tak disentuh langsung. Kira nak repair rumah dia je yerk. Penting diri sungguh. Gila dowh dorang neh. Tak adil.

2. Menteri besar terengganu bagi sumbangan ye? Atas kapasiti negeri, umno ataupun individu tue hah korang rasa? Kalau bukan guna duit sendiri sepatutnya kredit haruslah diberikan kepada rakyat marhaen.

3. Ahli yang berdaftar dengan umno cuma 50 orang je. Tapi kenapa program dapat sambutan hangat? Sebab kena paksa lah weh. Tak serta kan korang buang. Tak percaya?

4. Nampak tak apa alternatif dorang terhadap kakitangan yang tidak mesra umno? Apa yang dorang buat tue? Hello.. ko patut melindungi kakitangan dan mahasiswa malaysia di mesir. Bukan nya berpolitik sakan di mesir sana. Sampai menindas2 orang. Dok ampu2 umno sampai mampos. Macam lah umno tuhan ko. Ke memang ko anggap umno tuhan ko?

5. Mengangkat perjuangan umno dan bn di mesir? Boleh tak pakatan rakyat mesir ditubuhkan di sana bagi mengangkat agenda pr pula? Adil lah beb. Umno ada negeri, pr pun ada negeri. Kita saing cara sihat dan open lah kan. Biasiswa datang dari rakyat. Gaji pegawai pun datang dari rakyat gak. Kalau rakyat tak bising, korang sapa nak memekak?

Dan korang baca kat bawah neh pula. Ini antara kerja2 yang pengampu buat bagi memantapkan kedudukan dia sisi mahakotor umno.


Dan tengok kat bawah neh pula ;



Pengampu neh bagi maklumat pada papagomo untuk kenakan pelajar sendiri? Pengampu neh takde otak ka? Kalau ko tak puas ahti dengan seseorang, sepatutnya ko direct je lah dengan dia. Yang babitkan papagomo buat apa? Ustaz.. papa gomo neh menyebarkan video lucah lah. Sebar video lucah lagi bagus daripada berniaga pakej umrah ka? Korang baca bawah neh ;



Pengampu neh juga suruh orang masuk umno. Heheheh.. kerja sampingan yang ikhlas untuk masuk ke syurga umno ke ustaz pengampu? Opsss layak ke dipanggil ustaz hah? Aku dah terconfused lah pulakk.. Lihat bawah ;




Mahasiswa mesir perak yang di aniaya oleh pegawai pengampu neh ;


Nampak apa yang aku nampak? Rasa apa yang aku rasa? Inilah kejahatan dorang. Dorang sendiri main politik kat mesir. Dorang pongpang2 cakap pembangkang hasut pelajar segala bagai. Padahal pelajar pun tak rela menyokong dorang secara ikhlas itupun pasal kena jaga pengajian masing2. Kalau tak usahkata 50, nak lepas 10 individu pun belum tentu mampu beb.


Aku bersama pelajar mesir yang di aniaya di sana. Fb dan email ustaz khairi jalaluddin neh dah kena hack sebab tue seme maklumat terdedah. Dan korang haruslah menyebarkan kejahatan mereka. Jangan dibagi muka. Biar kita dedahkan di satu dunia siapa sebenarnya yang main kotor, yang main sandiwara dan main tikam belakang sehingga menjejaskan pelajaran budak2 neh kat mesir.

Sepatutnya daripada sibuk pongpang2 nak mampuskan pengajian pelajar2, pegawai2 umno [bukan mesir pasal perjuangan dorang more to jaga umno not pelajar] neh sepatutnya rapati pelajar, amek ahti dan amek tahu masalah dorang. Bukan nya cantas mana2 yang tak sehaluan. Perbezaan politik tue biasalah. Mahzab pun ada 4. Takan ko expect pandangan politik cuma satu aje? Bengok weh. 

Ameno :sebarkan.

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/07/konspirasi-umno-terhadap-pelajar-mesir.html#ixzz1TbGATjlE


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular