Wednesday, March 6, 2013

PANAS ! ADA 800,000 AHLI BERDAFTAR DALAM PERSATUAN SULUK BERSATU SABAH.. -Secret of Solok part 4

800Ribu Sulu di Seluruh Negara Jadi Pengundi – Persatuan Suluk Bersatu Sabah

Menurut Persatuan Suluk Bersatu Sabah, persatuan itu mempunyai 800,000 keahlian di seluruh negara termasuk hampir 20,000 di Johor dan mereka menjadi pengundi di negara ini.


Siapa punya kerja? DAP?? Atau Anwar Ibrahim juga???

Persoalan BONUS: Dari jumlah 800,000 ini, berapa ahli Umno ?
++++++++++++++++++++++++++
Tahukah anda.. di Melaka ada sebuah kampung yang di huni oleh orang orang Sulu?

Inilah akibatnya ghairah memberi kad pengenalan kepada orang asing...


Gua bukan melaga lagakan dan membentuk rasa benci.. cukuplah kita semua "tahu" ada sesuatu yang asing sedang di rancang...

Lagi dua kawasan penempatan Solok Lama di sekitar Masjid Tanah, Melaka....






Apa itu SOLOK? @ SULU?

Solok ada 2 kategori iaitu ni solok tausug dan solok sumetra . Kedua duanya adalah sama . tapi bila gua perhatikan bermakna mereka seperti buakn lagi bangsa tausug yang berketurunan nenek moyang mereka yang asal seperti mana bangsa tausug di Sabah, lebih kurang camni lah yang gua faham. 

Memang begitulah lazimnya kalau dah jadi penghijrah (Malayu)... sebab tu orang Solok di Melaka tak mahu peningkan kepala generasinya yang banyak musuh... mereka hanya gunakan satu KOD rahsia iaitu "TAU MALAYU'... bermaksud orang Dagang Dari jauh..

Ramai sahabat2 Tausug dan juga rakan-rakan Melayu bertanya bertanya, "Mengapa saudara XXX memperjuangkan SSDI? Bukankah lebih baik menyatu dalam kumpulan MNLF-MILF?

" Jawapan ringkas, saya adalah anak-anak bekas pejuang MNLF, mereka adalah perjuangan baru untuk republik... tapi telah tewas pada 1996 dimeja rundingan. Bukannya dapat negara Republik yang dikatakan sebagai Merdeka, yang dapat hanyalah KERAKYATAN FILIFINA dalam Autonomi. 

Kami generasi baru telah mengkaji sejarah Sulu dan mendapati negara kepulauan itu punya TUAN... iaitu Bangsa Tausug (Buranun, Sama, Yakan, Subanen, Kalibugan, Kagayan etc) dengan nama negara iaitu NEGARA KESULTANAN SULU... BUKANNYA REPUBLIK BANGSAMORO!! 


Dan kami dapati bahawa, kewujudan angkatan bersenjata itu seperti didorong dari belakang oleh "tangan-tangan celaka" agar Tausug dan sejarah DARUL ISLAM mereka akan hilang dan seterusnya berganti dengan NASIONALISME BANGSAMORO.. Nama MORO sahaja sudah kelihatan janggal untuk dinamakan BANGSA... satu nama pelik yang hanya sesuai digelar kepada Bangsa Berber-Arab di Andalusia. Ia dikatakan pelik kerana BANGSA MORO dinamakan bangsa di Selatan Filipina tanpa bahasa dan budaya MORO...!!

Apakah kaitan umno dah Solok?

RAHSIA SULU ( SULUK ) PART 1 & 2

RAHSIA SULU (SULUK ) PART 3

Bersambung part 5

Sumber 

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular