Friday, March 8, 2013

IC PUNCA SEGALANYA...

Rakan-rakan Semenanjung mungkin tak tahu atau sebelum ini tak ambil peduli rintihan rakyat Sabah mengenai pemberian IC atau dikenali projek IC di era Tun Mahathir dahulu yg membuatkan penduduk terutamanya di sekitar Lahad Datu, Semporna, Kunak dan Tawau tidak selesa. Bila Presiden Aquino buat kenyataan ada 800 ribu penduduk Filipina di Sabah...semua terekejut...haaaa..betul ka !
Lahad Datu sendiri sebelum ini pernah berlaku tembak menembak di pasar. Pernah juga dikhabarkan kereta polis di serang dan pelbagai lagi.. Bermakna Lahad Datu dianggap kawasan yg tidak selamat diduduki dlm erti kata sebenarnya memandangkan 60% penduduknya adalah org luar.

Jka ada 300 ribu penduduk Lahad Datu, bayangkan berapa ratus ribu adalah pendatang atau mereka yg tekah diberi IC...???

Inilah suara pemimpin 2 Sabah sebelum ini, agar kerajaan tidak sewenang-wenangnya memberikan IC kpd mereka yg kita tidak dikenali latar belakang mereka. Apabila Tun memberikan kerakyatan melalui kad pengenalan biru kpd PTI SULU telah makan diri. Hari ini, kita dpt tgk kesannya hasil menuai dan segala dosa yg disemai.

Jadi bukan senang utk menghalau atau mencari musuh. Walaupun bukan 100% tetapi dikatakan 50% ketaatan mereka (org Sulu yg mendapat IC) masih kpd baginda Sultan Sulu. Inilah yg kita mohon, dlm berpolitik jgn sampai kita menggadai maruah negara. Bayangkan jika Anwar yg mengetuai operasi IC biru ini 20 tahun dahulu, nescaya dia sudah diberkas. Tapi sayangnya org kita langsung tak menuding jari kpd Tun...kerana rasa hormat atau taksub yg melampau. - http://mountdweller.blogspot.com/

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular