Monday, June 3, 2013

Gempaq!! Bekas pengerusi GERAK akui bahawa ‘Kenyataan Media Gerak Malaysia' Tentang Amalan Rasuah dan Salahguna Kuasa Menteri Besar Selangor adalah FITNAH

Bekas pengerusi GERAK mohon maaf kepada MB Selangor
SHAH ALAM, 31 MEI : Bekas Pengerusi Gerakan Rakyat Anti Korupsi (Gerak), Mohd Nazree Yunus hari ini membuat permohonan maaf kepada Menteri Besar Selangor atas dua kenyataan media yang dibuatnnya pada 2009.

Nazree membacakan permohonan maaf dalam Mahakamah Tinggi Shah Alam hari ini sebagai penyelesaian dakwaan yang dibawanya terhadap Khalid.

Permohonan maaf pertama bertajuk ‘Kenyataan Media Gerak Malaysia : Tentang Amalan Rasuah dan Salahguna Kuasa Menteri Besar Selangor” bertarikh 21 Januari 2009.

Manakala permohonan maaf kedua berhubung kenyataan media pada 3 Februari 2009 bertajuk ‘Kenyataan Media Gerak Malaysia : Laporan Salahguna Kuasa Menteri Besar Selangor’.

“Saya mengaku bahawa kedua-dua kenyataan media ini telah mencemarkan, menjejaskan serta menjatuhkan nama baik, reputasi, imej dan intergriti beliau sebagai Menteri Besar Selangor.

“Saya mengaku amat menyesal kerana membuat kenyataan akhbar yang tidak benar terhadap beliau. Saya berjanji untuk tidak mengulangi perbuatan mengeluarkan perkataan berunsur fitnah di masa akan datang,” katanya di hadapan hakim Datuk Dr Badariah Sahamid.

Nazree turut berjanji tidak akan mengulangi perbuatan mengeluarkan perkataan berunsur fitnah terhadap Plaintif (Khalid) pada masa akan datang.

“Dengan itu, saya dengan rendah diri, saya memohon maaf kepada beliau dan menarik balik semua kenyataan yang telah saya keluarkan itu,” katanya.

Sementara itu, Media Selangorku melaporkan, Khalid menerima permohonan maaf Nazree secara terbuka dan tidak akan menuntut sebarang ganti rugi.

“Saya menerima permohonan maaf beliau dan berharap beliau dapat meneruskan usaha sebagai seorang yang minat dalam bidang politik.

“Dengan cara itu, kita telah menunjukkan bahawa keadilan itu adalah satu usaha berterusan dan saya anggap pengajaran ini akan menguatkan lagi kualiti hidup beliau sebagai seorang yang percaya pada keupayaan diri sendiri,” kata Khalid ketika ditemui di luar mahkamah. ~ KD

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular