Wednesday, June 5, 2013

Bila Menteri "Kepala Lutut" mengeluarkan kenyataan....

Ahmad Sabbery Chik Diselar Kerana Mahu Sekat Portal Internet
Laporan portal berita adil, kata CIJ pada menteri
Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) berpandangan, pertimbangan untuk mengawal media atas talian lebih kepada usaha untuk "menyekat perbezaan pendapat" daripada mengawal kualiti laporan.


Memetik kajian pemantauan media oleh Universiti Nottingham, badan itu berkata, media atas talian "menunjukkan prestasi terbaik" berbanding media cetak dan penyiaran yang dikawal.

Malah, menurut CIJ lagi dalam kenyataannya hari ini, sifat media atas talian yang tidak dikawal itu memberikan liputan dengan jumlah dan kualiti yang lebih kurang sama untuk BN dan Pakatan Rakyat.

Ini berdasarkan pemantauan yang dibuat semasa masa berkempen dalam pilihan raya umum ke-13 yang lalu, kata NGO itu.

"CIJ percaya, faktor penyumbang utama bahawa media atas talian - tidak seperti media lain - tidak dikawal oleh kerajaan dan mempunyai lebih ruang untuk mengamalkan laporan bebas dan adil," kata CIJ.

Menteri komunikasi dan multimedia yang baru Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek semalam berkata, kerajaan sedang menimbang untuk mengawal portal berita seperti yang dilaksanakan Singapura.

Ahmad Shabery berkata kerajaan sedang menjalankan kajian untuk membolehkan pelaksanaannya tidak bertentangan dengan prinsip sedia ada. -mk

K'jaan timbang kawalan untuk portal berita
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata kerajaan kini sedang menimbang untuk mengawal portal berita seperti yang dilaksanakan negara Singapura pada minggu lalu.

Ahmad Shabery berkata kerajaan sedang menjalankan kajian untuk membolehkan pelaksanaannya tidak bertentangan dengan prinsip sedia ada.

“Kini media sosial telah menjadi media aliran perdana,” katanya dalam satu sidang media hari ini.

Katana, kerajaan menjalankan kajian tersebut memandangkan negara Singapura yang dilihat sebagai negara yang lebih canggih melaksanakannya.

Tambahnya, peraturan yang dikuatkuasa di negara berkenaan akan meliputi portal berita untuk laman seperti The Straits Times dan Berita Harian di negara itu.

“Ia tidak akan menyentuh blog dan sebagainya,” katanya lagi. - mk

BILA KEPALA LUTUT DIGUNAKAN MENGELUARKAN PANDANGAN INI LAH JADI NYA BEB !
Kalau sebelum ini lu orang mempunyai seorang Menteri Penerangan Komunikasi dan Multi Media yang PAN TIN TUN dan PAKAR MATEMATIK dalam BAB mengira berapa jumlah perserta HIMPUNAN melalui kiraan METER PERSEGI iaitu Datuk Seri Rais Yatim... tapi sekarang ni lu orang dah ada Menteri Komunikasi dan Multimedia yang BARU iaitu Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek seorang yang pernah BEBRBUIH MULUT bila BERDEBAT kerana TAK FAHAM TAJUK PERDEBATAN atau dalam kata lain nya LAIN TAJUK LAIN YANG YANG DIDEBATKAN... kah kah kah !.

Mungkin itu KISAH LAMPAU beb... memang MANUSIA TAK LARI DARI MELAKUKAN KESILAPAN... dan sewajarnya PENGALAMAN LAMPAU dijadikan PENGAJARAN bila hendak membuat sesuatu perkara... baik dari TINDAKAN... PERBUATAN... TINGKAH LAKU serta KATA-KATA... namun rasanya itu semua tidak DIGUNA PAKAI oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia yang pernah BERBUIH MULUT sewaktu BERDEBAT dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim satu waktu dulu... kah kah kah !.

TERKINI beliau sekali lagi telah MENGGUNAKAN KEPALA LUTUT bila mengatakan MAHUKAN KAWALAN KEATAS PORTAL ATAS TALIAN... yang paling LAWAK GILA BABI nya ialah bila menjadikan Negara Singapura yang dikatakan MENINDAS ORANG MELAYU dan Negara China yang BERFAHAMAN KOMUNIS sebagai IKUTAN... ini lah yang dikatakan CAKAP TAK SERUPA BIKIN beb... sebelum ini 1Malaysia DICANANGKAN konon nya hanya Negara Malaysia yang DIPERINTAH oleh Umno/Bn sebagai paling DEMOKRATIK dalam DUNIA... kah kah kah !.

Rupanya-rupanya paling DEMOKRATIK dalam DUNIA tersebut masih belum LENGKAP beb... dan sebab itu Negara Singapura yang dikatakan ORANG MELAYU TERTINDAS hendak dijadikan MODEL IKUTAN oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia... APA BARANG lah lu ni Ahmad Shabery Cheek... lu TAK MALU ke bila mengatakan Negara Singapura adalah Negara yang PALING CANGGIH dalam MELAKSANAKAN Kawalan terhadap PORTAL BERITA ATAS TALIAN... apa lu dah LUPA ke yang Negara Singapura adalah PENINDAS kepada ORANG MELAYU disana beb... kah kah kah !.

Apakah PENINDASAN yang ISI PERUT UMNO selalu CANANG-CANANGKAN 1Malaysia tu hanya TEMBERANG aje... ini bagi MENAKUT-NAKUTKAN ORANG MELAYU supaya jangan MENGUNDI Parti DAP yang dikatakan KEMBAR kepada PAP... atau pun PENINDASAN yang dikatakn tersebut hanyalah kerana ORANG MELAYU yang ada disana tidak BEBAS seperti ORANG MELAYU yang ada kat Malaysia... dalam membuat HARTA NEGARA dan HARTA RAKYAT seperti HARTA MAK BAPAK dia orang... kalau tidak kenapa Negara Singapura hendak dijadikan MODEL beb... kah kah kah !.

Itu sebab lah ORANG DOLU-DOLU pernah mengatakan beb... CAKAP SIANG PANDANG-PANDANG... CAKAP MALAM DENGAR-DENGAR... sedangkan menjadi Menteri bukan nya BARU tapi dan BERTAHUN-TAHUN... nanti bila dikatakan BODOH tahu pulak MARAH... tapi SENDIRI BUAT KERJA SENDIRI TAK MAHU PIKIR... kalau ya pun GATAL MULUT nak bercakap sebagai Menteri sepatutnya AKAL FIKIRAN digunakan bukan nya KEPALA LUTUT JADI SANDARAN... dan kalau TIDAK SANGGUP atau TAKUT DIKRITIK baik jangan jadi Pemimpin beb... kah kah kah !.

Yang gua nampak Menteri mengeluarkan PANDANGAN CERDIK hanya seorang aje le yang boleh dikatakan CERDIK sikit beb... ianya ialah Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin... selain dari itu belum ada lagi KENYATAAN CERDIK dari KABINET BARU Pasca Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)... ada seorang Menteri tu lagi lah beb siap suruh RAKYAT yang MEMBANTAH PENIPUAN oleh Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) supaya BERHIJRAH ke Negara lain... WAHHHH BANYAK CANTIK lu punya MUKA... SUKA HATI MAK BAPAK lu aje nak HALAU RAKYAT ya... kah kah kah !. 

hemmmmm..... kalau lu orang perasan ahmad shabery cheek ni adalah warisan tunggal dari parti semangat 46 yang masih ada didalam kabinet malaysia... sebelum ini rais yatim adalah salah seorang dari nya... kehebatan mengampu rais yatim telah mencatitkan sejarah apabila beliau dapat menyertai kabinet dibawah empat perdana menteri kalau tak silap gua... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U. - Baca Lagi Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular