Monday, June 17, 2013

Gempaq!! Adun Nie Sanggup "Lompat Atas Meja"?

TASEK GELUGOR: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Kuala Ketil, Cikgu Zuki Mohd Yusuf (gambar bawah) sanggup 'lompat atas meja' pada persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah sekiranya kerajaan negeri bertindak menjual Kolej Universiti Insaniah (KUIN) pada masa depan.

Menurutnya lagi, KUIN harus menjadi kebanggaan kerajaan negeri tidak kira siapa yang memerintah kerana di situlah hak pendidikan yang harus dijagai sampai bila-bila.

Sekarang ini, timbul kemungkinan kerajaan negeri Kedah yang baru tidak akan mengambil tanggungjawab untuk mempertahankan pendidikan tambahan lagi ianya diasaskan oleh PAS.

"Saya akan jadi Adun pertama menentang penjualan KUIN sebab KUIN amat bermakna bagi kita dan rakyat Kedah terutamanya," tegas beliau.

Semasa Pakatan Rakyat mentadbir Kedah, tumpuan diberikan untuk membangunkan bidang pendidikan sehingga menjadi satu masalah kepada Barisan Nasional (BN).

Beliau yakin BN tidak akan duduk diam sebaliknya tetap menentang semua projek yang dilaksanakan oleh PAS walaupun ianya merupakan hak rakyat. - pkrl

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular