Tuesday, March 5, 2013

Siapa arahkan Manila Bulletin padam laporan janji Najib kepada Tentera Sultan Sulu?

Akhbar Manila Buletin Publishing Corporation (mb.com.ph) menyebut tentang nama PM Malaysia, Najib Razak dalam berita bertajuk “Don’t Harm Sultan’s Men, Nur Warns Malaysia” pada 21 Febuari lalu.
Berita panas tersebut menyebut tentang janji Najib Razak. Ia disebut oleh Nur Misuari yang beliau mendengar adik kepada Sultan Jamalul Kiram III, Agbimuddin Kiram dijanjikan untuk ditempatkan di Sabah sehingga beliau merentas lautan menuntut janji. [Rujuk HD]  Nur Misuari juga mendakwa Agbimuddin Kiram ke Sabah kerana tidak sabar terhadap tuntutan mereka dan beliau meminta perkara ini diselesaikan dengan lebih tenang.

Berita panas Najib tersebut telah dipadam oleh mb.com.ph dan apabila kita mengakses berita tersebut hanya ini yang dipaparkan. Namun ada yang telah ‘copy screen’ berita tersebut seperti di atas.
Tak pasal-pasal Anwar telah diburukkan Utusan Malaysia, TV3 dan macai UMno akibat pencerobohan tersebut. Namun begitu Najib juga tak terlepas. Jadi kini, siapa yang telah mengarahkan atau meminta akhbar Filipina memadam berita tersebut.

Najib_Kiram

                      Najib bersama anak-beranak Kiram, Esmail Kiram 11

Adakah ianya arahan juga dari Malaysia?

Atau Mahathir yang anaknya mempunyai saham dalam Syarikat arak San Miguel dan minyak Petron di Filipina membuatkan kerajaan Filipina yang ekonominya yang suram membuatkannya serba salah? 



Laksamana Bukit Bintang

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular