Saturday, March 9, 2013

Pendedahan bapa Saiful bukti konspirasi politik : Kronologi kes Saiful-Anwar (2008-2013)

SHAH ALAM – Pendedahan bapa Mohd Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim semalam, yang mendakwa anaknya dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu - mendalangi kes liwat kedua melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukti wujud konspirasi politik menjatuhkan Ketua Pembangkang itu.
Kronologi kes Saiful - Anwar
Saiful membalas pendedahan bapanya lewat petang semalam, kira-kira tujuh selepas sidang media Azlan.

Salah seorang peguam pasukan Anwar, R Sivarasa berkata, pendedahan yang dibuat Azlan juga sangat penting dan membuktikan apa yang pihaknya cuba memberitahu bahawa ini satu kes yang direka cipta dari peringkat awal sampai sekarang.

“Pendedahan ini adalah penting kerana sebagai ayah, beliau sepatutnya tahu apa yang berlaku terhadap anaknya.

“Mungkin mengambil tindakan itu selepas sudah tidak tahan menanggung perkara yang beliau ketahui dan mengambil langkah untuk memberitahu dunia perkara sebenaranya iaitu anaknya dipergunakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Saiful pada 9 Januari 2012. Rayuan akan didengar Julai ini.

Sivarasa menambah, pendedahan itu yang turut mengaitkan penglibatan pegawai khas pemimpin kanan negara juga menimbulkan persoalan yang besar bagaimana penglibatan pegawai khas itu boleh berlaku.

Kata Sivarasa, ayah Saiful tidak dipanggil sebagai saksi dalam kes tersebut.

Mengulas kesan ke atas kes rayuan, beliau berkata, pendedahan semalam tidak akan memberi impak ke atas proses rayuan dari segi undang-undang, sebaliknya hanya dari segi politik dan moral.

“Tetapi apa yang diperkatakan itu lebih penting daripada perbahasan awam, bukan yang berlaku dalam mahkamah.

“Bagaimanapun, ramai akan mempersoalkan tindakan Peguam Negara untuk meneruskan proses rayuan khususnya selepas pendedahan ini,” jelasnya.

Mengulas mengenai tindakan lanjut yang akan diambil oleh pihak peguan Anwar, Sivarasa berkata, ketika ini pihaknya masih belum merancang sebarang tindakan khusus berhubung perkara ini.

Namun, katanya, peguam Anwar akan mengkaji pendedahan ini secara lebih mendalam minggu depan.

“Peguam Anwar akan menasihatkan beliau apa yang tindakan selanjutnya.

“Saya berharap Peguam Negara juga akan berbuat demikian. Adalah wajar rayuan ditarik balik walaupun bapa Saiful bukan saksi.

“Bagi saya pendedahan ini cukup mustahak dan membuktikan kezaliman yang besar berlaku kepada Anwar dan seluruh ahli keluarganya dan harap diperbetulkan pada Pilihan raya Umum ke-13 akan datang,” jelasnya lagi. - SH

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular