Tuesday, January 10, 2012

Panas !! Azwan Ali kutuk saiful pulak....

Dalam masa penceramah sensasi Umno Umi Hafilda bertungkus lumus mengaib dan memfitnah Datuk Seri Anwar dengan kerjasama Umno, adiknya pula Azwan Ali menghentam Saiful dalam laman twitternya.

Sebelum ini Umi begitu kuat mempertahan Saiful. Dan di punggung Saifullah Umno bergantung harap rezeki politik. Apa tidaknya, jubur Saiful seolah-olah menjadi subjek utama perbicaraan penceramah Umno daripada menteri hinggalah kepada penceramah propaganda untuk mengait undi makcik-pakcik di kampung.

Umi antara yang paling kecur melalak dan menjerit tentang jubur tempat keluar taik Saiful, setiap kali road-shownya menghentam Anwar atau memburu ke mana saja Anwar pergi, termasuk semasa pentas berdekatan.
Tetapi Azwan adiknya, seorang selebriti, memilih jalan berlainan iaitu tidak bersetuju dengan pandangan Umi. Bahkan Awan membantai Saiful kerana tidak percaya.

Lantas saya fikir, sejauh mana atau setinggi manapun politik Umno, sebutlah tranformasi atau apa saja, nampaknya tidak pernah berubah sekitar politik jubur sejak 1998.

Pendek kata di mana ada Umno, di situlah politik jubur dibicarakan!

Azwan Ali meluahkan rasa syukur selepas mahkamah memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan daripada tuduhan meliwat Saiful Bukhari. Luahan itu dibuatnya melalui akaun Twitter.
Sebelum itu, Azwan Ali menimbulkan kontroversi dan kemarahan jurublog UMCO kerana beberapa tweetnya "menyindir pedas-maut" Saiful Bukhari. Salah satu tweetnya boleh anda lihat di bawah ini. 
Walaupun bahasanya agak kasar, namun itulah Azwan Ali. Sekurang-kurangnya dia menyatakan sokongan kepada pihak yang dizalimi dan teraniaya! -DCM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular