Friday, October 28, 2011

TV Selangor sahkan wartawannya diserang semalam!

DALAM artikel lalu di MiLo SuaM, telah didedahkan bagaimana team Jingga 13 dan wartawan TV Selangor telah diserang oleh sekumpulan samseng di sebuah Resort sewaktu tinjauan terhadap dakwaan pemberian kad pengenalan kepada warga asing rujuk sini [Jingga 13 diserang].


Tinjauan di portal berita TV Selangor mengesahkan cerita tersebut. Di bawah ini printscreen dari [TV Selangor]. Portal berita itu turut menyiarkan gambar lelaki yang menyerang kami.


Di bawah ini pula laporan berita TV Selangor terhadap serangan tersebut dalam versi video. Pelik tapi benar, ada juga kursus keusahawanan untuk warga asing. Tambah menghairankan siap guna samseng sebagai "Security Guard".


Popout
Sehingga sekarang kami masih "blur", apa salah kami sehingga diserang sebegitu rupa di sebuah kawasan awam. Kami memasuki kawasan resort yang lazimnya menjadi tempat orang ramai untuk menyewa bilik. Tetapi diserang oleh sekumpulan samseng.

ReJaM© "Kalau tak buat salah kenapa serang kami?"


Wajah lelaki yang menyerang kereta team Jingga 13!

Oleh kerana kami sedar lelaki berbadan besar berkepala botak tersebut ingin menutup pintu pagar resort bagi menghalang kami keluar, kami segera menggerakkan kenderaan keluar dari kawasan resort tersebutperlahan-lahan.

Tiba-tiba, kenderaan yang dinaiki oleh wartawan TV Selangor di belakang kami sudah mula diserang ditendang, ditumbuk dan ditepuk oleh sekumpulan lelaki. Mereka berteriak mahu wartawan TV Selangor keluar dari kenderaan.

Saat itu kami berada di sebelah lelaki botak yang dilihat belum sempat sampai ke pagar untuk menutupnya. Lelaki itu menjerit sambil menghentak-hentak cermin kereta menjerit mahu kami keluar dari kereta Naza Citra yang kami naiki.

Saat cemas tersebut sempat dirakamkan melalui iPad2. Di bawah ini wajah lelaki botak itu yang sedang menghentak-hentak cermin kereta dan cuba membuka pintu. Mujur kami segera beredar dan sempat keluar dari Resort tersebut sebelum pagar ditutup.



Kami terus meluncur laju, dan kami dapati kereta kelisa wartawan TV Selangor juga sempat keluar dari Resort tersebut sebelum sebarang perkara buruk berlaku. Kami terus menuju ke Shah Alam kerana bimbang diekorioleh samseng tersebut.

Sampai di Shah Alam kami singgah di pejabat TV Selangor di Batu Tiga Shah Alam dengan harapan adagambar atau video sempat dirakam oleh mereka saat diserang oleh samseng-samseng itu. Malangnyamereka kata tak sempat rakam.

Kami dapati kereta wartawan TV Selangor tersebut kemik di bahagian tepi hadapan dipercayai akibat ditendang. Di bawah ini gambar keadaan kereta tersebut.


Kenapa warga asing diberikan kursus keusahawanan? Apa perlunya kursus keusahawanan untuk warga asingdikawal oleh sekumpulan samseng-samseng ini? Laporan Polis tentang hal ini telah dibuat oleh pihak kami malam semalam.

ReJaM© "Demi mengekalkan kuasa, negara digadai di depan mata..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular