Monday, April 25, 2011

Nak pakai SKIRT nampak Spenda!!!, Dato kata No Problem ..

DATUK SUKA WANITA PAKAI SKIRT

Badminton: Peraturan pakai skirt diwajibkan (pemain wanita)

NEW DELHI: Peraturan baru yang mewajibkan pemain badminton wanita memakai skirt di gelanggang menimbulkan rasa kurang senang di kalangan pemain yang terpaksa membiasakan diri dengan peraturan wajib berpakaian itu.

Terbuka India yang akan bermula Selasa depan adalah kejohanan terakhir buat pemain wanita memakai seluar pendek di gelanggang sebelum pemakaian skirt diwajibkan bermula 1 Mei.

Persekutuan Badminton Dunia (BWF) mengumumkan perubahan pada 2009 itu dengan tujuan menjadikan sukan berkenaan lebih menarik di kalangan penonton dan penaja.
Pakar beregu yang juga pemain wanita popular India, Jwala Gutta yang sentiasa memakai skirt berkata kod baru pemakaian itu mungkin mampu menarik minat ramai, tapi pemain tidak sepatutnya dipaksa memakainya.

“Anda tidak boleh menjadikannya satu perkara wajib kepada setiap orang untuk memakai skirt. Ia terpulang kepada individu untuk mencapai keselesaan masing-masing. Saya tidak tahu jika orang akan gembira jika diarah dan dilarang memakai sesuatu,” katanya.

Apa kata Presiden BAM ?

Siaran berita sukan TV malam tadi bila Presiden BAM, Datuk Nadzmi Salleh menyokong pemain wanita Malaysia memakai skirt seperti yang diarahkan oleh BWF. Datuk Nadzmi dalam kenyataannya berkata Malaysia menyokong pemain wanita memakai skirt, "No problem (pakai skirt)... it looks better...." kata Datuk Nadzmi.

It looks better? Apa yang betternya Datuk? Better tengok skirt terselak bila pemain wanita itu melompat menyambut bulu tangkis?

Datuk.. datuk... kah kah kah kah.. rubbertapperz

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular