Friday, August 12, 2016

Adakah PAS bersekongkol dengan UMNO demi kepentingan politik?

Kenapa PAS tak tegur Kerajaan UMNO macam salah guna kuasa, rasuah dan sebagainya?

Kami tak melihat PAS bersungguh2 dalam bab ini. Adakah PAS bersekongkol dengan UMNO demi kepentingan politik?

Ini adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh sebilangan orang Melayu terhadap PAS. Aku sentuh orang Melayu dulu. Orang bukan Melayu, aku tak nak masuk campur. Sebab bangsa aku pun banyak lagi yang perlu diperbetulkan sebelum aku nak perbetulkan bangsa asing.

Berbalik kepada kenyataan tersebut. Apabila kenyataan tersebut dibuat, itu menunjukkan mereka sebenarnya ada masalah hati. Hati mereka sentiasa mencari KELEMAHAN bangsa mereka sendiri sedangkan terdapat banyak KEKUATAN dalam bangsa mereka sendiri.

Cuba kita terbalikkan pula kenyataan tersebut.

Apasal UMNO, PKR, PAN tidak tegur bila ada kemungkaran yang berlaku di Malaysia?

Kami melihat UMNO, PKR, PAN tidak bersungguh2 dalam bab ini. Adakah UMNO, PKR dan PAN bersekongkol dengan KUFFAR demi kepentingan politik?

Sekiranya kenyataan itu dikeluarkan, dah tentu UMNO, PKR, PAN akan marah. Begitu juga dengan kenyataan terhadap PAS itu tadi.

Di sini sebenarnya kita boleh melihat, kedua2 blok parti ini ada KEKUATAN masing2. Tetapi kenapa masing2 menyerang masing2?

Sebilangan orang Melayu yang kuat ajarannya kepada Allah, mereka akan menegur mana2 yang silap. Itu PAS.

Sebilangan orang Melayu yang mahir dalam bidang ekonomi, pentadbiran, akan menegur mana2 yang silap. Itu UMNO, PKR dan PAN.

Sekiranya perkara ini difahami, maka bangsa kita akan bergerak atas platform yang betul.

Malangnya, sebahagian besar pemimpin2 Melayu Islam pada hari ini melahirkan bibit2 kebencian terhadap satu sama lain. Mereka tidak menjadikan AlQuran dan Sunnah sebagai pegangan mereka.

Mereka lebih cenderung kepada nasihat2 dari US dan sekutunya. Sedangkan kita tahu, Allah dah berfirman, Yahudi dan Nasara tidak sesekali akan ikut kamu.

Tetapi kenapa mereka tetap begitu? Nanti aku sambung.

Diplomatik Bebas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular