Tuesday, September 13, 2011

KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN AMPANG LOMPAT MASUK DAP!!!


Ketua Pemuda UMNO Ampang yang sangat lantang tetapi seringkali dilabelkan oleh orang UMNO sendiri sebagai TIDAK LAYAK kerana berbini tiga, dikhabarkan sudah DITEMPAH dan DISIRIHPINANGKAN oleh DAP Ampang. Lamaran tersebut dibuat apabila nama Safarizul tercicir atau sengaja dicicirkan oleh UMNO Ampang daripada pencalonan untuk PRU13 akan datang.

Alasan berbini tiga menyebabkan Safarizul dikatakan tidak berkelayakan, merupakan antara alasan PALING BODOH yang mampu diberikan oleh musuh-musuh Safarizul, padahal isu beristeri tiga bukannya isu menyebat peruntukan atau terlibat dalam masalah tanah, reserved sungai, tanah kubur, tanah sekolah agama, projek kontraktor dan sebagainya.

Aku pelik dengan UMNO ni... bila ada orang yang berkelayakan dan bekerja untuk UMNO, harami-harami yang sentiasa jadi babi makan taik akan menjadi sangat kreatif untuk mencantas, menikam dan membunuh individu yang lebih berkelayakan daripada mereka.

Apa yang berlaku di Kedah dan Kelantan, sebenarnya adalah cerminan sebenar apa yang berlaku dalam UMNO. Kerana itulah, kebanyakan pemimpin UMNO terdiri daripada makhluk-makhluk yang kurang berkemampuan, tetapi sangat kreatif dan hebat dalam menyamun, menyonglap dan mencuri. Contoh paling ketara adalah SI KITOL KIMAK!!!

Kalaulah betul bagai yang aku dengar tentang Safarizul Mustafa yang setahu aku telah membalun Ketua Pemuda UMNO Negeri Selangor secara berhadap-hadapan kerana KELEMAHAN KPN itu, ia merupakan satu kerugian besar kepada UMNO Ampang dan Selangor secara keseluruhannya.

DAP sedang berusaha bukan sahaja mencari pemimpin-pemimpin Melayu untuk bersama-sama DAP, terutama sekali di Perak dan di Selangor, tetapi juga di beberapa negeri lain yang Melayu adalah kuasa utama yang termaktub dalam Undang-Undang Tubuh Negeri.

Apa yang berlaku di Perak sudah cukup menyedarkan DAP yang mereka tidak boleh lagi menjadi atau kelihatan seperti chauvinist. Umpanan, pancingan mahupun lamaran akan dibuat dengan giat oleh DAP, terutama dari kalangan pemimpin-pemimpin generasi muda yang lebih hebat dan berkeupayaan tetapi dicantas dan dibunuh oleh pimpinan tua UMNO yang tidak pernah pandai-pandai.

Sebab itu, aku percaya, Safarizul menarik minat DAP Ampang kalau tidak pun DAP Selangor. Yalah, kalau dia yang lebih berkelayakan berbanding Ku Salleh pun boleh dicantas, tidak mungkin dia akan mendapat tempat di Ampang walaupun menjadi Ketua Pemuda yang semakin tamat tempoh.

Artikel dari blogger UMNO Parpu Kari sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular