Friday, November 23, 2012

Doa "KO BN" : apa sebab umno kecoh nak mampos?


JAKIM dan MASHITAH sound PAS.
Wowwww

UMNO barisan nasional ingat jika mereka gunakan JAKIM dan MASHITAH umat islam malaysia macam aku akan terpedaya dan terus beranggapan wooo memang tak patut.. sangat tak patut.. benar-benar tak patut.. apa yang PAS buat di kelantan hari tue berkenaan isu doa membalas kezaliman kerajaan bn terhadap rakyat kelantan khususnya dan rakyat malaysia macam aku am nya.

Jangan. Jangan sesekali fikirkan rakyat malaysia BODOH macam korang. Isu doa neh isu paling simple sekali. Kalau tengok dari sudut mana sekalipun seme orang tahu isi kandungan doa ialah hak peribadi masing2. 

Ko sapa nak kawal apa yang aku mohon dari Allah swt?

Ko sapa nak tentukan dan tetapkan apa yang aku boleh mohon dan tak boleh mohon dari Allah swt?
Apa Allah ada lantik ko untuk menyelia doa2 yang boleh pergi dan tak boleh pergi kah?

Pergi MAMPOS la dengan alasan JAKIM kat bawah neh ;


"Jika kita meneliti sejarah baginda Rasulullah S.A.W. sendiri, beliau tidak pernah berdoa untuk kecelakaan umatnya walaupun Rasulullah pernah dicaci maki oleh orang yang membenci perjuangannya.
  
"Kita perlu ingat bahawa doa itu merupakan satu ibadat dan cara hidup yang diajar oleh Rasulullah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Secara halusnya JAKIM nak suruh kita buat macam neh. Takpelah UMNO bunuh ko, sangka baik sudah. Takpelah BN nak bunuh ko, sangka baik cukupla. Doakan BN tue akan berubah sikap walaupun ko telah MAMPOS dibunuh oleh mereka.

Gila kot JAKIM neh. Elok tukar nama daripada jabatan kemajuan agama islam kepada jabatan orang2 beragama yang gila taksub bodoh nak mampos. Itu lebih sesuai sebab menepati sikap mereka2 yang mewakili JAKIM.

Satu jek pun aku puji JAKIM dalam ayat di atas. Secara tak langsung JAKIM mengakui bahawa UMNO membenci perjuangan PAS. Pas memperjuangkan ISLAM dan nampaknya kata2 JAKIM telah membuktikan bahawa UMNO benci PERJUANGAN PAS. 

Dan macam biasa, JAKIM majalah porno melayu terbitan utusan umno bila lue nak tegur? Puiiiiii.. 

Ini plak statement Ustazah Mashitah ;
"Sebagai salah satu ibadah, maka kita hendaklah mendoakan yang terbaik sesama manusia bukannya perkara yang sia-sia atau keburukan.
  
"Tindakan ini juga boleh dikatakan sebagai terdesak untuk mendapatkan kuasa dan bermotifkan politik semata-mata," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Persidangan Antarabangsa Islam dan HIV/Aids di sini
 
Masitah berkata kandungan doa itu jelas menunjukkan PAS terlalu mempolitikkan agama serta menjadikan agama sebagai senjata politik mereka untuk menarik undi.
  
Katanya, tindakan sebegini jelas tidak melambangkan keperibadian seorang Islam dan beliau berharap agar masyarakat boleh menilai sendiri tindakan PAS itu. 

Mashitah, ko jangan marah ek aku panggil ko mashitah jek oke. Aku nak tanya soklan kat ko neh.

1. Kalau doa pas = keburukan dan sia2 = apa sebab umno kecoh nak mampos? Lantak p la. Allah swt takan makbulkan doa yang mendoakan keburukkan umat islam yang lain. Ko neh betul ke ustazah ek?  Ko sendiri cakap pas berdoa keburukan dan sia2 so apa perlu ko komen meleret2 depan press dan kenapa umno barisan nasional beria2 balon pas dalam isu doa neh ek? Sedar tak tindakan korang berbeza dengan apa yang korang nyatakan?

2. Politik? Bagaimana ek pas menggunakan doa untuk berpolitik? Aku baca berulang kali dan tak faham.. macam mana agaknya pas boleh mengunakan doa yang hanya Allah swt je boleh makbulkan bagi tujuan politik? Korang faham? Aku tak faham langsung. 


Ini mesti main melalut dan merapu depan press dan berfikir dalam ahti lantakla apa2 yang aku nak komen pun bukan dorang akan perhatikan satu persatu kenyataan aku.. hehehee..


Hoi mashitah,  ko dah silap besar. Aku perhatikan statement ko dan aku sahkan ko memang BODOH nak mampos. Dan ketahuila, ko la ustazah pertama yang aku cakap BODOH nak mampos di dunia ini. Aku berharap ia kali terakhir juga sebab aku tak suka nak BODOH2KAN orang yang cerdik agama neh walaupun tindakan ko dah banyak kali membuktikan bahawa ko macam tak cerdik agama pun. Bai. 


Berita berkaitan : sini

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/jakim-dan-mashitah-sound-pas.html#ixzz2D3p1YkZa


"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular