Saturday, November 24, 2012

Ni Bukti Kerajaan Rela Bersekongkol Dengan Yahudi Untuk Tipu Umat Islam Di Malaysia!

thumbnailHimpunan Rakyat Bantah Felda Berdagang Dengan Israel, Tindakan Halang Wakil ANAK Serah Memorandum Sama Bukti Kerajaan Rela Bersekongkol Dengan Yahudi Untuk Tipu Umat Islam Di Malaysia!
Keengganan Felda menerima memorandum daripada Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) seolah-olah GLC itu memberi isyarat kepada rakyat akan meneruskan urusniaga menjual minyak sawit mentah kepada Israel-Zionis. 

Pengerusi Anak, Mazlan Aliman (foto) ketika memberi respons ketika berucap di hadapan pintu pagar Wisma Felda, menyifatkan keengganan Felda itu menunjukkan bagaimana sikap Kerajaan Umno-BN bersekongkol "membunuh" rakyat Palestin apabila membiarkan Felda Oil Products Sdn. Bhd. menjual hasil minyak sawit negara kepada syarikat Isreal itu antaranya Bunge Agribusiness Singapore yang berpangkalan di Singapura.

Menurutnya, Felda tidak sensitif terhadap serangan terbaharu di Gaza yang sebenarnya mempunyai kaitan langsung dengan hubungan dagangnya bersama-sama negara haram Israel itu. Anak mengadakan himpunan yang disertai lebih 3,000 rakyat prihatin menyerahkan memorandum menuntut menghentikan penjualan minyak sawit kepada syarikat musuh Islam itu di Wisma Felda, Jalan Semarak di sini semalam. "Pengkhianatan Felda terhadap negara yang juga mendedahkan kemunafikan kerajaan berlaku apabila sejak 16 Jun 2010 lalu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia (MITI) telah membenarkan syarikat asing menguasai pegangan ekuiti sehingga 70 peratus.
"Lebih hipokrit lagi apabila minyak sawit mentah kita terus dijual kepada Israel padahal Perdana Menteri baru-baru ini sudah pun mengemukakan usul tergempar di Dewan Rakyat mengecam sekeras-kerasnya serangan Israel ke atas rakyat Palestin yang kemudiannya disepakati oleh Ahli Parlimen BN dan Pakatan Rakyat," katanya yang juga AJK PAS Pusat itu. Tambah beliau, Felda IFFCO Oil Products Sdn. Bhd. yang memegang pemasaran minyak sawit mentah telah mula membuka dagangan kepada syarikat Isreal-Zionis dengan jumlah jualan mencecah jutaan ringgit sehingga ke hari ini.

Terdahulu, pada 18 November lepas, Mazlan telah mendedahkan adanya invois urusniaga minyak sawit mentah Felda dengan syarikat milik Israel-Zionis itu ketika berucap di Muktamar Tahunan PAS ke-58 di Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (PUTIK).

Perarakan pada awalnya diiringi hujan lebat sebaik selepas solat Jumaat dari Masjid Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Jalan Semarak. Himpunan yang dihadiri oleh anak-anak peneroka dan NGO yang memperjuangkan isu Palestin itu juga dihadiri pimpinan PAS antaranya Timbalan Presiden, Mohamad Sabu; Timbalan Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz, Ketua Penerangan Muslimat Pusat, Aiman Athirah Al Jundi, Presiden Bapa, Razman Zakaria selain selebriti Abby Abadi.

Mohamad Sabu ketika berucap di luar pagar pintu masuk Wisma Felda berkata, dagangan minyak sawit mentah dengan Israel itu patut dihentikan segera pada ketika rakyat Palestin di Gaza sejak berpuluh-puluh tahun lalu sehingga hari ini dizalimi termasuk serangan terbaharu sejak pertengahan bulan ini. "PAS sejak awal penubuhannya lagi tanpa kompromi menolak sebarang kerjasama dengan negara haram itu dan prinsip ini sebenarnya selari dengan isu kemanusiaan yang juga menarik perhatian bukan Islam serta perjuangan hak asasi manusia sedunia yang mencintai keamanan," ujarnya.

Bagaimanapun, memorandum berjumlah tiga halaman berserta salinan surat pindaan syarat ekuiti serta salah satu invois urusniaga tersebut bertarikh 23 April lalu enggan diterima oleh wakil Felda yang hanya sudi bertemu seketika dengan Mazlan dan pimpinan PAS lain di luar bangunan ibu pejabat itu sahaja.

Rentetan layanan buruk Felda itu, Mazlan mengisytiharkan dalam tempoh tujuh hari perhimpunan yang lebih besar akan dilancarkan jika Felda tidak menghentikan penjualan minyak sawit mentah kepada Yahudi-Israel. Penyerahan memorandum itu juga disokong oleh ribuan mahasiswa yang sebelum itu berarak di perkarangan Kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Ampang - Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (Gamis) dan sayap kaum hawanya Srikandi Gerakan Muslimat Muda (Sigma), Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) dan Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Putra Malaysia (PMIUPM).

Turut menyertai, Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN), Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi), Demi Mahasiswa KUIS (DMK) dan Gerakan Demokratik Belia & Pelajar Malaysia (Dema). Himpunan dan usaha penyerahan memorandum itu bersurai pada pukul 3.15 petang selepas mengaminkan bacaan doa oleh Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

http://www.pahangdaily.blogspot.com

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular