Tuesday, November 20, 2012

Gempag!! Nama Lain Malaysia ialah "NICARAGUA" kah kah kah

Kantoii!! Utusan dan Ketua Polis Negara Penipu
Malaysia negara ke lapan paling bahagia cerita bohong Ketua Polis Negara
UTUSAN Malaysia akhbar propaganda milik Umno, mencanangkan kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar yang mendakwa Negara Malaysia merupakan negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian World Happiness Report.

Kononnya negara Malaysia berjaya mengalahkan negara-negara maju di dunia sebagai negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian yang dikeluarkan oleh World Happiness Report yang diterbitkan oleh Universiti Colombia [Sumber].

Boleh percaya ke kenyataan Ketua Polis Negara ini? Cuba anda perhatikan pula laporan portal berita dunia CNN tentang laporan The Happiness Report bertarikh 3 Oktober 2012 di bawah ini. Laporan ini masih baru dan terkini tak sampai sebulan yang lalu.
Kalau kita lihat laporan portal berita dunia, CNN menunjukkan negara-negara membangun mengatasi negara-negara maju sebagai negara paling bahagia di dunia. Namun kedudukan kelapan dalam senarai adalah Nicaragua.
Sila rujuk sendiri portal CNN, klik sini [CNN]. Tiada nama Malaysia di dalam senarai, nampaknya Ketua Polis Negara cuba nak tipu orang kampung, ayam, itek, lembu dan kambeng.


ReJaM© "Sejak bila Malaysia tukar nama jadi Nicaragua? Kah kah kah... "

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular