Saturday, January 7, 2012

PROVOKASI BEBAS ANWAR 901 DARI UTUSAN

Utusan Seperti biasa adalah satu medium yang sangat baik untuk meyampaikan sesuatu perkara, akan tetapi surat khabar utusan juga ada hak untuk memilih apa yang mereka ingin sampaikan, sama ada perkara yang baik atau buruk.

Utusan buat hal lagi ke, apa kes pulak kali ni?

Utusan pada 5 Januari mengatakan bahawa Penganjur Kempen Bebaskan Anwar 901 didakwa mempunyai agenda untuk mewujudkan suasana huru-hara pada hari berkenaan termasuk menggunakan bom petrol sebagai provokasi.

Really? ada bom pulak? betul ke tak betul paper utusan ni atau Really3line saje reka cite?

Ini adalah cebisan keratan yang dipetik dari Utusan. [Berita Penuh dari Utusan]
Ok…. mungkin dia ada infromer yang bagi tahu dia, dan dia hanya bagi tahu pada publik je kan? tak salah kot… kan?

Ini adalah salah satu cara yang dikatakan sebagai hasutan kepada rakyat dan cubaan utusan untuk memburukan lagi imej Kempen Bebas Anwar 901. Lagi kisah dari utusan ini diletakan di bahagian jenayah, sedangkan perkara ini belum lagi berlaku, tetapi mereka sudah tahu apa yang akan berlaku, bukan ini yang dikatakan satu provokasi jahat untuk memburukan imej Kempen Bebas Anwar dan juga menakut nakutkan orang ramai yang ingin hadir pada kempen 901 ini.

Sedangkan pihak polis juga tidak mengharamkan kempen ini, utusan pula mengeluarkan fitnah dengan mengatakan kempen 901 ini akan menghuru harakan keadaan, seperti utusan tidak percara yang Polis Malaysia dan pihak FRU mampu mengawal keadaan dengan baik nanti.

Baik… apa pun ambil ini sebgai satu peringatan, terdapat banyak pihak yang ingin mencalar dan mencemarkan imej Kempen Bebas Anwar 901 ini…
Sampai bila utusan nak jadi surat khbar yang macam ni ye…

Well… Who knows..

Sekian - REALLY@

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular