Friday, July 26, 2013

GEMPAQ!! : Kambing Hitam dah mula pecah LOBANG...

Kambing Hitam: Suspek ke-4 kematian dalam tahanan dakwa tak bersalah..?
EKSKLUSIF Inspektor S Hare Krishnan, suspek keempat kematian dalam tahanan - N Dhamendran - mendakwa tidak bersalah tetapi diheret ke dalam kes tersebut untuk "melindungi pihak-pihak tertentu."


Ini didedahkan dalam laporan polis yang dibuat oleh Hare Krishnan pada 1 Jun - sembilan hari selepas kematian Dhamendran pada 21 Mei 21, dan dua minggu sebelum inspektor polis itu menyembunyikan diri.

Laporan tersebut, yang diperolehi oleh Malaysiakini, mendakwa bahawa Hare Krishnan tidak pun berada di lokap di Dang Wangi pada hari Darmendran meninggal dunia.

Dhamendran (kanan), 31, ditemui mati di dalam lokap polis 10 hari selepas dia ditahan reman berhubung kes cubaan membunuh melibatkan senjata api.

Polis pada mulanya mendakwa bahawa dia telah meninggal dunia akibat kesukaran bernafas. Bagaimanapun, bedah siasat mendapati dia mengalami 52 kecederaan, termasuk dikokot di telinganya.

Dalam laporan polis, Hare Krishnan mendakwa telah menerima arahan dari pegawai atasannya pada 21 Mei untuk "melepaskan dan menangkap semula" Darmendran semasa dia sedang makan tengah hari di sebuah restoran di Cheras selepas menemui seorang mangsa kes tembak di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).


Inspektor itu berkata dia kemudiannya mengarahkan anggota bawahannya untuk berbuat demikian, tetapi kemudian mendapati penangkapan semula Dhamendran telah dilakukan dengan menggunakan pengenalannya (Hare Krishnan) tanpa persetujuannya.

Dia mendakwa bahawa pegawai membuat laporan penangkapan itu menggunakan ID PRS miliknya tanpa kebenarannya.

Dia juga mendakwa dalam laporan itu yang menyatakan bahawa dia terus pulang ke rumah selepas makan tengah hari kerana dia perlu membuat satu lagi serbuan pada malam hari itu.

Dia telah diberitahu tentang kematian Dhamendran pada jam 4.30 petang hari tersebut.

Hare Krishnan mendakwa bahawa terdapat juga arahan untuk memasukkan namanya dalam diari lokap, sesuatu yang juga didakwanya dilakukan tanpa pengetahuan dan kebenarannya.

Dia mendakwa bahawa semua catatan tentang dirinya dalam diari lokap adalah tidak benar dan telah dilakukan untuk mengaitkan dirinya dan melindungi pihak-pihak tertentu.

Polis mengesahkan laporan

Menurut Hare Krishnan, dia tidak pernah "menyentuh atau memukul" Dharmendran pada hari itu, dan mendakwa dia tahu siapa yang "memukulnya dan siapa yang berada di sana dan siapa yang tahu tentang hal itu".

Dia mendakwa hanya mendapat tahu tentang arahan soal siasat (ke atas Dhamendran) apabila dia tiba di pejabat pada jam 5.45 petang hari yang sama.

Laporan Hare Krishnan dibuat di balai polis Brickfields pada pukul 7 malam pada 1 Jun.

Walaupun laporan itu dibuat di bawah balai polis Dang Wangi, ia sebaliknya disiasat oleh balai polis Tun HS Lee di Kuala Lumpur.

Ketika dihubungi KiniTV, polis mengesahkan mengenai laporan Hare Krishnan itu.

Bagaimanapun, KiniTV diberitahu bahawa pegawai penyiasat yang ditugaskan untuk menyiasat laporan itu bekerja untuk Unit D9, yang secara kebetulan unit yang sama di mana Hare Krishnan bertugas.

Hare Krishnan kini menyembunyikan diri, dan polis mengeluarkan gambarnya Selasa lalu dalam usaha bagi mendapatkan bantuan orang ramai untuk mengesannya.

Pihak polis telah mendakwa bahawa dia gagal datang bertugas sejak 15 Jun.

Tiga suspek lain - anggota polis Jaffri Jaafar, 44; Mohd Nahar Abd Rahman, 45; dan Mohd Haswadi Zamri Shaari, 32 - telah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan membunuh Dhamendran pada 5 Jun. - Shalehudin

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular