Tuesday, August 9, 2011

Jgn Seronok "PENYAMUN" ..Apa salahnya bonus setara penjawat-pesara?

http://ibnismail.files.wordpress.com/2008/09/duitraya.jpgOleh Pesara kerajaan Malaysia
Bonus atau bayaran khas Aidilfitri yang diminta Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) - sebulan gaji untuk penjawat awam dan pesara kerajaan serta sebulan gaji sebelum akhir tahun ini - tidak dapat ditunaikan oleh kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Razak.

Rata-ratanya melahirkan dukacita, khususnya pesara kerajaan Malaysia. Najib tidak merasai beban penderitaan rakyat yang rata-rata berpendapat sedemikian


Dengan RM500 untuk pesara, apa yang boleh diraikan semasa Aidilfitri ini? Itu keluhan seorang teman pesara juga, yang amat rasa tertekan dengan kenaikan harga barang yang melambung ketika ini.


Tambahan pula tidak semua pesara yang hidup mewah. Pesara juga terdiri daripada pelbagai kategori usia dan latar belakang. Apa salahnya penjawat awam yang sedang berkhidmat dan pascaperkhidmatan diberikan bonus atau bayaran khas yang setara? Begitulah keluhan mereka.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEimSautmgcxzonEYjsatT2jN63au0uLYcTSpjB5EMSN-BJMIhP6-9_oZ60wikM0NDO9UBnJjFKCV6xYstHEbBFeWg50-i1SsJDsLG7f90mt7FPTqr_jjOg6UNcT0ZGVviWD6js1gq66xuM/s1600/gula+UMNO+budakbalun.JPGNampaknya Najib dan BN mahu memberi gula-gula kepada golongan pesara. lngatlah, pesara kerajaan yang berjumlah lebih 600,000 boleh merubah senario politik negara menjelang pilihan raya umum ke-13.


Oleh itu janganlah meremehkan keupayaan golongan ini. Walaupun mereka telah bersara daripada perkhidmatan kerajaan tetapi rata-ratanya masih memainkan peranan dalam aktiviti kemasyarakatan semasa.


Paling tidak pun, satu undi daripada mereka akan menentukan golongan mereka diberikan bantuan kebajikan yang setimpal.


Justeru saya bersetuju kerana suatu masa nanti penjawat awam jika dipanjangkan umur juga akan menjawat jawatan kekal ke akhir hayat sebagai pesara kerajaan.


Pelepah yang muda di pohonan, janganlah ketawa pelepah yang jatuh terdampar di bumi. Lambat-laun semua akan merasainya.


SERONOK JADI PENYAMUN UMNO !

http://od3n.net/images/scorpene.jpg

BAGI RM 500 SAMUN RM 500 JUTA !
BAGI RM 500 SAMUN RM 500 JUTA !
BAGI RM 500 SAMUN RM 500 JUTA !

APA ADA HAL ?

AKU BOLEH .........
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

SAMUN RAKYAT BERBILION-BILLION.........
BELI CINCIN RM 24 JUTA ..............

LEPAS TU BAGI BALIK RM 500.

SERONOK JADI PENYAMUN UMNO !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular