Sunday, December 2, 2012

Pendatang Asing Tak Gugat Keselamatan : PEMBUNUHAN KEJAM DAN TIDAK MASUK AKAL melibatkan Warga Asing yg ada MYKAD??


Ahli Parlimen SAPP: PEMBUNUHAN KEJAM DAN TIDAK MASUK AKAL
TAWAU: Ahli Parlimen Datuk Chua Soon Bui mengutuk pembunuhan kejam dan tidak masuk akal 16-year-old Norikoh Saliwah dan dipanggil untuk hukuman berat ke atas pesalah.
"Pembunuh tersebut perlu berkhidmat tempoh maksimum, tanpa parol berdasarkan keseriusan jenayah yang dilakukan dan mereka tidak harus dihantar pulang ke negara masing-masing sehingga mereka telah berkhidmat jangka penuh mereka, hidup atau hukuman mati," katanya ketika membahaskan Pemindahan Antarabangsa banduan Rang Undang-Undang 2012 dibentangkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) di parlimen semalam.

Walaupun bersimpati dengan keluarga Norikoh, dia dipanggil untuk usaha yang lebih oleh pihak berkuasa yang berkaitan untuk memeriksa dan menangkap warga asing yang memperoleh MyKad melalui cara yang meragukan di Sabah.

"Seperti jenayah kejam harus berkhidmat sebagai panggilan bangun untuk kita Sabah Malaysia bahawa kerajaan kita harus bertindak serius kepada masalah dan pendatang tanpa izin warga asing dengan MyKad meragukan," beliau mengingatkan.

"Orang-orang ini adalah mampu melakukan apa-apa yang kita tidak dapat bayangkan," tambah beliau.
Chua, yang juga Parti Maju Sabah (SAPP) naib presiden, menggesa kementerian untuk melihat setiap kes pembunuhan kejam serius.

Badan Norikoh telah dibuang di tepi jalan berhampiran Kampung Ranau pada hari Ahad, kira-kira 2km dari pekan Kota Marudu. Polis telah menahan seorang lelaki 40-year-old berkaitan dengan kes itu.

kredit pos : John Charles Mitah Mikat


"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular