Monday, December 3, 2012

Najib takut Deepak juga calon 'winnable' Umno


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak yang nampak benar takut menghadapi tuduhan Deepak Jaikishan juga akan menjadi calon 'winnable' Umno, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Beliau juga menyifatkan istilah calon 'winnable' digunakan sebagai alasan kepada sistem kediktatoran baru Umno untuk memaksakan calon-calon yang dikehendaki oleh pemimpin parti itu.

"Kalau sesama ahli Umno pun bersifat diktator, dengan rakyat tentulah lebih teruk lagi jika Umno menang lagi dalam pilihan raya umum akan datang," kata Mahfuz.

Dengan berdalihkan alasan calon 'winnable', Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan ahli-ahli parti itu supaya menerima sahaja calon 'winnable' yang ditentukan oleh pemimpin mereka.

"Dengan sistem kediktatoran terbaru Umno yang disolekkan dengan istilah calon 'winnable' itu, sesiapa sahaja yang dipaksakan oleh pemimpin Umno sebagai calon mesti diterima oleh ahli-ahli parti itu.

"Mereka dipaksa memikul biawak hidup. Kalau pemimpin Umno pilih pembunuh Altantuya Shaariibuu, usus busuk, pencuri tanah, perasuah, perompak, malah siapa sekalipun yang didakwa sebagai calon 'winnable', ahli-ahli parti itu mesti terima.

"Malah, lembu pun tak malu-malu mendakwa dia adalah calon 'winnable' Umno," kata Ahli Parlimen Pokok Sena.

Dengan alasan calon 'winnable' itu, kata Mahfuz, antara calon yang sudah pasti akan didakwa sebagai calon 'winnable' Umno tentulah termasuk Najib sendiri.

"Walaupun Najib nampak benar menikus dan membisu menghadapi tuduhan Deepak, tentulah beliau juga akan dibohongkan kepada rakyat sebagai calon 'winnable' Umno," katanya.

Sebab itulah, katanya, dengan mempunyai kekebalan atau 'immunity' sebagai calon 'winnable' Umno itu, Najib yakin beliau tidak perlu jawab atau memberikan apa-apa penjelasan mengenai tuduhan-tuduhan Deepak itu.

"Sebab itulah, Najib langsung tidak memberikan apa-apa penjelasan mengenai tuduhan Deepak itu kepada perhimpunan agung Umno kerana beliau sudah mempunyai kekebalan sebagaui calon 'winnable' dan siapa pun beliau yang sebenarnya, ahli-ahli Umno terpaksa menerima beliau sebagai calon," kata Mahfuz.

Dalam apa yang dilihat antara serangan paling tepat kepada Najib, antara lain Deepak mendedahkan bahawa akuan bersumpah kedua yang dibuat secara tergesa-gesa oleh penyiasat persendirian, P Balasubramaniam, untuk menarik balik tuduhan awalnya yang mengaitkan Najib dengan Altantuya Shaariibuu, adalah sebahagian daripada usaha untuk menggagalkan satu pengakuan yang dirancang berhubung pembunuhan wanita Mongolia itu.

Mahfuz mengingatkan rakyat bahawa mereka tidak boleh dilembukan seperti ahli-ahli Umno untuk menerima apa yang dibohongkan sebagai calon 'winnable' Umno. Harakah

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular