Friday, June 10, 2011

Hadi tiada keyakinan pimpin negara: UMNO

SHAH ALAM - Kenyataan Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang beliau tidak mahu menjadi Perdana Menteri menunjukkan ketidakyakinan beliau untuk memimpin negara, kata Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin. 

Menurutnya, kenyataan tersebut boleh juga disifatkan sebagai ketidakyakinan Abdul Hadi bahawa pakatan pembangkang akan menang dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Rosnah berkata, belum pilihan raya bermula, awal-awal lagi Abdul Hadi sudah menolak kemungkinan menjadi Perdana Menteri.

“Saya berpendapat bahawa Pas akan terus menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR, terutama menerusi barisan kepimpinan baru yang rata-ratanya tidak lagi memperjuangkan kepimpinan ulama,” katanya yang juga Timbalan Menteri Kesihatan.

“Hadi sendiri mungkin sedar popularitinya untuk menjadi Perdana Menteri semakin pudar sebab itu beliau awal-awal lagi membuat kenyataan seumpama itu,” katanya.

Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, melihat kepada sejarah sudah cukup untuk membuktikan Abdul Hadi tidak berkeupa�yaan menjadi Perdana Menteri.

“Beliau pernah berpeluang mentadbir Terengganu sebagai Menteri Besar negeri itu, namun sepanjang perkhidmatannya tiada apa perubahan yang dilakukan.

“Ketika beliau menjadi Ketua Pembangkang juga tiada apa yang dilakukan, itu menunjukkan tahap prestasi beliau,” katanya.

Beliau, yang juga Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata, rakyat terutamanya pemimpin Barisan Nasional (BN) tidak boleh leka dengan terpedaya dengan apa yang dikatakan itu kerana baginya itu adalah cakap-cakap politik.

Katanya, semua orang mengimpikan untuk menjadi Perdana Menteri, apatah lagi Pakatan Rakyat yang sejak dari awal mengimpikan untuk menerajui negara.

Selasa lalu, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan pendirian bahawa beliau tidak mahukan jawatan Perdana Menteri jika pakatan pembangkang berjaya dalam PRU-13 nanti.

Ini kerana perjuangan Pas adalah untuk menyelamatkan negara dan memperkenalkan dasar negara berkebajikan yang dibawa oleh pakatan pembangkang. - SH


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular