Wednesday, April 10, 2013

Undi Non Muslim : Dr Zaharuddin Jawab Kritikan ISMA +Video

Saya tidak suka berdebat dan berhujjah tanpa keperluan yang jelas dan masa yang sesuai. Namun melihat tulisan ISMA yang 'menyerang saya' berdasarkan pandangan ringkas saya berkenaan hukum undi calon bukan Islam. 

Sebelum ini hanya agakan, rupanya ternyata betul ISMA memang belum matang berpolitik. Menyerang secara tidak teliti, 'andaian sendiri' dan kemudian mengajak wacana adalah tidak tertib.

Hakikatnya, ISMA sendiri mengharuskan undi non muslim iaitu sebagaimana resolusi mereka :

" c-Apabila seorang non Muslim berhadapan dengan non Muslim yang lain, maka umat Islam perlu melakukan dua perkara berikut:

i. Di kawasan majoriti pengundi Muslim, maka hendaklah dihantar calon Muslim.
ii.Di kawasan majoriti pengundi non Muslim, maka pemilihan calon hendaklah berdasarkan parti yang paling kurang mudharat kepada Islam."

Jika anda melihat resolusi di atas, itu bermakna MEREKA TURUT MENGHARUSKAN undi non muslim.

Benar, resolusi disebut dalam situasi tertentu sahaja. Namun sepanjang ingatan saya, saya juga tiada menyebut sebarang situasi khusus berkenaan keharusan mengundi Non-Muslim, namun ISMA secara terburu-buru menganggap saya memaksudkan dalam situasi tertentu yang tidak sama dengan mereka hasil andaian dan ciptaan mereka sendiri. Lalu melalui andaian itu, mereka mencipta dan mencetus 'peperangan hujjah dengan saya', malah menyindir saya 'berfatwa'.

Padahal jika mereka bersangka baik dan lebih matang dalam dunia politik, hujjah, mendahulukan sangka baik, mereka tiada akan tergesa-gesa meletakkan saya seolah individu yang BERBEZA daripada mereka.

Saya punyai ramai teman dan rakan dari jemaah ISMA, namun dek kerana apa yang pimpinan mereka lakukan ini, teman itu kelihatan sudah mahu menjadi lawan, memperkecilkan saya. Mesraan yang dulu kini menjadi sindiran, semua akibat tindakan agak gopoh pimpinan ISMA. Belum full time politik sudah jadi begini. Maka bagaimana jika full time?

Justeru, saya semakin ragui kewibawaan calon berjasa tajaan ARUS BARU dalam dunia politik TANAHAIR. Mereka mungkin wibawa dalam dunia kitab dan juga amanah. Namun dunia politik dan pentadbiran, public relation etc. Hmmm..adakah mereka punyai quwwah? - Zaharuddin Abd Rahman


Calon2 mereka (kononnya para Ustaz) akan d letakkan d tempat DAP menentang BN (Cina atau India). Slogannya "Org Islam Haram Undi Org Kafir". Tujuannya utk pecahkan undi Melayu bagi mempastikan kekalahan DAP. Matlamatnya tidak lain adalah utk menghalang PR ke Putrajaya. 

Hukum? HARAM undi mereka kerana mereka menentang perjuangan menegak amar ma'ruf nahi munkar. WAJIB undi DAP kerana mereka membantu perjuangan menegak Keadilan dan Kebenaran - Badrulamin Tiga
320067_10200395928113017_2110979486_n
"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular