Tuesday, April 9, 2013

Kesian Najib...

Pada tahun 1999, dalam Pilihan Raya Umum ke-10, Datuk Datuk Seri Najib Tun Razak hampir tewas dan menang hanya dengan majoriti 241 undi. Ketika itu suasana begitu getir dan sekiranya beliau kalah, masa depannya dalam politik mungkin berkubur. Namun, pada tahun 2004 beliau menang dengan majoriti 22,922 – setelah berlaku persempadanan semula kawasan pilihan raya.

Yang ingin saya sampaikan di sini ialah ketika DS Najib hampir tewas pada 1999. Beliau menyatakan bahawa perasaan cemasnya semasa menunggu satu demi satu jumlah undi dikira. Pada ketika itu, sudah ada desus desas bahawa beliau akan tewas. Namun, akhirnya beliau berjaya menang tipis – dan dalam ulasan pendeknya beliau menegur sikap pegawai-pegawai bawahannya yang sentiasa berkata “ok, datuk... ok datuk” maksudnya sokongan rakyat semuanya dalam keadaan yang baik. Hakikatnya, rakyat hampir sahaja menghumban beliau daripada kerusi pekan.

Berdasarkan hal itu, tidak mustahil sekali lagi DS Najib akan melalui situasi yang sama dalam PRU13 kali ini. Maklumlah, tugasnya sebagai Perdana Menteri tentunya sibuk dan kebanyakan masalah rakyat diterima daripada pegawainya sama ada menteri, ahli Umno dan pegawai kerajaan.

Saya simpati bukan kerana beliau mungkin tewas atau terus kekal. Simpati kerana kelalaian beliau mendapat maklumat sebenar kesusahan dan masalah rakyat. Harapkan pegar, pegar makan padi, harapkan sokong, sokong bawa rebah. Para pegawai yang sepatutnya membantu beliau, tetapi tidak melakukan tugas yang sepatutnya. Rakyat yang memang sudah tidak senang dengan dasar-dasar yang ada, makin bertambah marah dengan sikap pegawainya yang menjadi lintah darat. Kemarahan itu tidak mustahil diluahkan melalui kertas undi dalam PRU nanti.

Telah banyak kerajaan, maharaja dan tamadun runtuh kerana perkara ini dan tidak mustahil DS Najib menjadi pemerintan yang terakhir daripada dinasti Umno-BN. - Sumber

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular