Sunday, October 14, 2012

GEMPAR!!! MB Negeri Sembilan "sokong" MCA Tolak Hudud? Tentu Fathul Bari dan Ust Nasha tersenyum..

Majlis makan malam Makan Malam Mega yang dianjurkan oleh parti MCA Pusat dan Badan Perhubungan MCA Negeri di Padang Majlis Perbandaran Seremban (MPS) yg bertemakan UBAH - Say No To Hudud dirasmikan telah dirasmikan oleh Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan.

Aku x marahkan MCA kerana cuba menolak Hukum Hudud sebab diorang ni cina, bukan diorang faham pun. Kita sebagai orang Islam patut menerangkan apa itu Hukum Hudud supaya mereka jelas. Tapi yang aku marahkan ni, MELAYU UMNO ni pulak menyokong Cina MCA tolak Hudud Allah. UMNO ni memang lidah biawak laaaaaaaaa, kejap cakap lain kejap cakap lain, Hukum Allah dibuat main main!!!

Inikah perjuangan yang dirahmati Allah seperti yg Najib sebutkan x lama dulu? Aku tengok bakal dilaknati ada lah.. Senang cerita la, UMNO x berani laksanakan Hukum Hudud sebab MCA.. Orenji Ren Oren

MCA ANTI HUDUD - UMNO DIAM JERK..!!!!!
Baju neh bukan baju najib. Tetapi najib wajar dipersalahkan di atas kewujudan baju tersebut. Nak tahu tak baju tue baju apa? Tengok kat bawah neh.

Apa Kah MB N9 Ni Tak NAMPAK Apa Yang Terlulis Kat Baju Tu??

Ko boleh buat baju MCA. Ko pun boleh buat baju MIC. Buat la apa2 baju atas apa2 kempen sekalipun. Suka ahti ko le nak anti hudud ke apa ke.. nanti ada la orang akan balas kempen2 ko dengan buat baju2 mereka pula sebagai counter attack atas kempen yang ko buat.

Yang aku faham dan kekal faham ialah MCA tolak hudud. MIC pun tolak hudud. Tetapi UMNO kata dia tak tolak hudud. Ini ditegaskan berkali2 oleh ILMU. Dan juga beberapa pemimpin2 UMNO. Mereka pro pelaksanaan HUDUD di Malaysia.
Tapi tengokla MCA pakai baju apa kat atas tue? Atas logo sapa? BN tahu. Bukan MCA tapi BN. BN = Barisan Nasional. BN = yang mana Najib pengerusi BN = ketua / pemimpin bagi kesemua parti2 komponen yang bergabung dalam BN.

Ini juga bermaksud bukan setakat MCA jek tolak HUDUD. BN pun sama. Kesemua parti2 dalam BN tolak hudud termasuklah umno. Tak betul ka penaakulan aku?

Ayat2 kat belakang tue tulis

SAY NO TO PAS HUDUD.

Ia membawa maksud bn tolak pas disebabkan hudud. Sebenarnya masalah sebegini kecil boleh settle semudah abc. Hudud yang pas bentangkan haprak? Tak cukup kajian? Tak menyeluruh? Tak betul? Sesat? Takpe. Gua lagi terer dari pas. Biar gua yang bentangkan hudud gua yang complete. Lue ada?

Gua kat sini maksudnya UMNO.

Teruknya pas tue. Hina nya mereka. Sesat gile babi wa cakap lue. Takpe. Lue buat la enakmen hudud. Lue kata lue pandai. Lue kata lue hebat. Lue kata lue betul. Lue buat la.

Tak puas ahti kena buat sorang2? Lue ajak la pas. Gabung la dalam apa juga kajian badan majlis ke apa ke untuk rangka enakmen hudud secara berperingkat. Ini baru kerja2 orang yang berfikir. Kerja2 orang yang takan gunakan hudud untuk tujuan politik.

Teruk gile la. UMNO dalam bn teruk gile la. Bagaimana orang2 islam dalam umno boleh biarkan mca buat baju macam tue dan bergerak ke sana ke mari terang2an bercerita pasal say no to hudud pas? Kalau la aku dalam umno kalau la aku penasihat najib aku akan cakap najib, jangan tekan emosi umat islam macam neh.

Ingat, kita tak ngam dengan pas bukan dengan Allah swt. Kita rasa pas buat kerja tak betul, takpe, kita terangkan apa benda yang tak betul. Gunakan kempen say no to hudud pas sebenarnya hanya akan menyebabkan hudud diperlekeh2kan sekaligus menjatuhkan imej islam di mata umum.

Kalau kita umat islam yang ada selemah2 iman kita mesti kecik ahti bila orang2 bukan islam buat baju dan pakai baju seperti neh semata2 nak anti hudud. Sudah la kita ditekan dalam segenap segi oleh dunia luar mengenai islam kini di malaysia kita juga ditekan tanpa henti untuk anti islam dan anti hudud.. sampai bila? - Otai Reformasi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular