Wednesday, April 6, 2011

Empat Jahanam


Wah, selamba habis!!!
[Kosmo] AMPANG JAYA – Pembongkaran Kosmo! pada Januari tahun lalu mengenai kegiatan sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang dan kapak yang menyamun sebuah klinik di pinggir ibu negara membuahkan hasil apabila tiga daripada suspek disumbat ke dalam penjara selama enam dan tujuh tahun. Mereka juga dihukum sebat.

Penyamun bergelar Penjahat Empat Jahanam itu amat ganas apabila mereka tanpa belas kasihan mengugut mangsa-mangsa di klinik tersebut sebelum melarikan barang-barang berharga. Mereka merompak pada 7 Disember 2009.

Kosmo! yang membuat pendedahan berterusan bermula pada 2 Januari 2010 dengan menyiarkan imej kejadian rompakan yang diambil daripada kamera litar tertutup (CCTV) di klinik tersebut membantu siasatan polis apabila seorang demi seorang suspek ditahan sebelum mereka dihadapkan ke mahkamah.

Suspek pertama ditahan oleh polis Cawangan Jenayah Berat (D9) Selangor pada 6 Januari 2010 di sebuah restoran di Jalan Klang Lama dekat sini manakala tiga lagi suspek ditahan di sebuah rumah di Pasir Puteh, Kelantan dua hari kemudian.

Keempat-empat suspek itu kemudian diserahkan kepada polis Ampang Jaya.

Selepas disiasat dan diserahkan kepada polis di beberapa daerah lain untuk tujuan membantu siasatan beberapa kes jenayah, tiga lelaki itu buat pertama kali dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ampang pada 17 Mac 2010 namun seorang lagi suspek dibebaskan selepas polis mendapati dia tidak terlibat. - Dunia CacaMarba

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular