Wednesday, April 17, 2013

Kelantan isytihar 5 Mei cuti peristiwa

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar), mengisytiharkan 5 Mei ini cuti peristiwa sempena Pilihanraya Umum Ke-13.

Menurutnya, cuti itu diambil bagi memudahkan kakitangan awam, swasta serta seluruh rakyat yang layak mengundi keluar mengundi pada hari tersebut.

“Mereka tidak perlu lagi memohon cuti atau keluar sementara untuk mengundi dan sebagainya.

“Negeri lain khususnya tidak perlu istihar cuti memandangkan hari Ahad jatuh pada hari minggu, jadi untuk memberi keadilan pada semua, kita istihar cuti,”ujarnya.

Beliau berkata demikian pada sidang medianya tengahari ini selepas mempengerusikan mesyarat exco, di Kota Darulnaim di sini tengahari ini.

Menurutnya keputusan itu berkuat kuasa serta merta bermula hari ini.

Tuan Guru seterusnya berkata, mengundi khususnya untuk membentuk sebuah kerajaan yang mendaulatkan Islam wajib dilakukan.

Katanya, Rasulullah sendiri berjuang berhabiskan untuk mendaulatkan Islam khususnya di Madinah.

“Dengan dasar politik dan agama tidak boleh dipisahkan sebagaimana amalan baginda, itu juga yang PAS daulatkan,”ujarnya.

Pada masa yang sama beliau turut mengumumkan ada seorang calon di Kelantan bertanding di Puterajaya dan untuk mempertahankan kerusinya di peringkat Dun.

Sehubungan itu beliau menyeru anak Kelantan di perantauan supaya pulang mengundi untuk mempertahankan kerajaan Kelantan yang ada. - Harakah

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular