Monday, April 15, 2013

Gempaq!! Mike Tyson serah borang sertai PAS !!

Mike Tyson yang terkenal dengan julukan Si Leher Beton boleh garang di atas ring tinju. Tak gentar berhadapan dengan siapapun. Namun, di Masjid Nabawi, ia tertunduk dan meratap hingga air matanya pun mengalir. Inilah pengalaman spiritual mantan juara dunia tinju kelas berat Mike Tyson ketika melaksanakan ibadah umrah. Tyson menjejak Tanah Suci untuk kali pertama pada Jumat, 2 July 2010,

Petinju yang selalu meng-KOkan lawannya di pusingan pertama itu tinggal di hotel dekat Masjid Nabawi dan mendapat sambutan luar biasa dari peminatnya. Ia mendapat pengawalan ketat saat melakukan shalat Zuhur.

Begitu lah serba sedikit tentang sejarah kemasukan Mike Tyson kedalam Islam, dan terbaru berita gua baru baca, Mike Tyson Malaysia masuk PAS.

Walaupun media-media massa lidah biawak UMNO menafikan desas desus ini dan mengatakan mustahil ini berlaku tapi akhirnya apa yang di katakan oleh IR NIZAR, mantan MB Perak sudah direalitikan.

Ini memberi tamparan hebat kepada UMNO BN. Walaupun Najib cuba untuk di lihat dapat sokongan tapi akhirnya orang kuat BN sendiri sudah meninggalkan parti Lucah itu.

Mike Tyson atau nama lebih glemer Mat Taib adalah bekas MB Selangor dari 1986 - 1997. di gugurkan menjadi MB atas tuduhan membawa keluar wang berlebih-lebihan ke luar negara.

Mungkin itu dosa lama beliau, sekarang jika beliau atau sesiapa hendak berubah kita terima dengan hati terbuka. Tak perlu membuka aib orang tatkala beliau sudah insaf dan berhijrah, seperti sejarah Nabi Musa.

Berikut adalah berita kemasukan Mat Taib ke dalam PAS.
Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad bin Muhammad Taib atau lebih dikenali sebagai Mat Taib atau nama timangannya Mike Tyson dilaporkan telahpun menyertai Parti Islam Semalaysia (PAS) sebentar tadi.

Beliau dikatakan telah menyerahkan borang keahlian kepada Datuk Dr Harun Din dirumah Dr Harun Din di Bangi tadi.

Pengisytiharan kemasukan Mat Taib ke dalam parti Pas pula akan dilakukan Tuan Guru Haji Hadi Awang pada malam esok.

Sama-sama kita nantikan pengisytiharan ahli baru Pas ini nanti. Semoga dengan kemasukan bekas menteri besar selangor daripada Umno ini bakal memberikan impak dan tenaga positif kepada Pas dan juga Pas Selangor secara khususnya.

Marilah berdoa agar ramai lagi tokoh-tokoh besar berhijrah untuk bersama-sama dengan perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas. - Era Pasca

"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular