Friday, November 16, 2012

Mufti Perak tak mau suruh Najib dan Pak Lah bertaubat ka?

Nak buat fatwa pun jangan la dengar hujung-hujung telinga atau cakap-cakap di kedai kopi.Siasat dan selidik la dulu secara mendalam.Kalau takat dengar suara-suara bisikan puak parti syaitan lepas tu buat hukuman boleh pakai ka?

Jadi mufti bukan mufti Pas atau mufti Umno tapi jadi mufti yang diterima pakai semua pihak.Mufti Perak kata  Nurulizzah wajib bertaubat dan tarik balik kenyataan.(Sinar harian Online).

Bagaimana pulak dengan Haji Najib Tun Razak yang pernah kata ,"Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan" - kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan.Baca di sini.

Begitu juga dengan dakwaan bekas PM Tun Abdullah yang pernah dilaporkan berkata ;
"golongan yang mahu meninggalkan Islam patut dinasihati oleh pihak berkuasa agama, dan sekiranya tetap mahu menukar agama, patut dibenarkan berbuat demikian."

"Ini bukan satu perkara yang tidak boleh dilakukan. Untuk mereka yang tidak mahu menjadi Islam lagi, apa yang anda boleh lakukan?

"Jika mereka mahu tinggalkan Islam, apa yang anda mahu lakukan. Lebih baik anda biarkan mereka (tinggalkan Islam)," kata Abdullah seperti dipetik dalam laporan tersebut.
NONE
Menurut laporan itu lagi, Abdullah turut menggesa pegawai-pegawai agama agar memahami masalah dan rintihan golongan yang bercadang meninggalkan Islam.

"Saya selalu berkata kepada pegawai agama bahawa mereka perlu dengan rintihan (orang yang mahu meninggalkan Islam).

"Ada disebabkan mereka kecewa dengan perkara tertentu yang berlaku dan disebabkan itu mereka mahu meninggalkan agama Islam?," soalnya, seperti dilaporkan.Baca di sini.

Selamat menyambut 1Muharram1434 Hijrah.Marilah kita sama-sama berhijrah daripada menjadi pencacai parti puak syaitan yang dikenali kepada parti yang tidak mendabik dada kata 'kami BN parti syaitan yang dikenali'.Tak guna sambut tahun baru Islam tapi masih duduk bawah dagu parti syaitan. - 
ISLAM adalah agama universal yang begitu indah, adil dan syumul. Peluk dan masuklah kamu dalam Islam bukan hanya dengan kata-kata.

Orang yang telah mengaku Islam dengan mengucap dua kalimah syahadah hendaklah mematuhi segala suruhan Allah, melakukan apa yang disuruh iaitu melakukan amal ibadat, kebaikan dan meninggalkan apa yang dilarang dan ditegah.

Berimanlah kepada Allah dan berserah dirilah kepada Allah, hanya untukNYA, hidupmu, matimu, ibadahmu dan apa jua yang kamu lakukan adalah kerna Allah.

Murtad? Nauzubillah..... untuk murtad bukan satu perkara yang mudah untuk dilakukan walaupun pada lahiriahnya pada masa kini kita boleh kategorikan tingkah laku, cara hidup, kata-kata, perbuatan orang Melayu (yang didalam Perlembagaan mentakrifkan bahawa Melayu itu 'Islam') tidak mencerminkan keISLAMan mereka.

Pada fahaman saya yang 'jahil' ini, jika seseorang yang berkata dia Islam, tetapi mempertikaikan hukum-hukum Allah didalam al-Quran, mempersendakan sunnah Nabi Muhammad s.a.w. dengan kata-kata "Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan"; 'Melacur dihalalkan jika perempuan itu hidupnya dalam darurat"; "Nabi Muhammad tidak mencukur janggutnya kerana tidak ada pisau Gillette"; "Rakyat Malaysia akan makan sup tangan"; "Menutup aurat tidak mencerminkan keIslaman dan keimanan seseorang"; dan sebagainya tidak meruntuhkan aqidah seseorang? tidak tergelincir dia dari agama Islam? tidak perlu dia bertaubat?

Pak Mufti Perak perlu memberikan kenyataan dan tarbiyah yang betul dan jelas, jangan berpihak dalam menegur dan mengeluarkan "fatwa" sendiri-sendiri atas kepentingan kedudukan dan peribadi. Pak Mufti atau alim ulama tidak boleh berpihak dalam memberi teguran dalam isu agama sama keatas Menteri, Yang Berhormat, Raja, Sultan, atau siapa sahaja. Jangan sampai orang awam melabelkan Pak Mufti, alim ulama dalam jabatan Kerajaan dibenci, diperlekehkan dan direndah-rendahkan kewibawaan dan meletakkan taraf diri diperiongkat yang rendah dimata dan hati masyarakat Islam apatah lagi bukan Islam. Berkata benarlah kepada semua pihak walaupun ianya berat dan pahit untuk diterima oleh pihak yang ditegur kerna teguran Allah leboh berat dan pedih azabnya.

Wallahua'lam....




Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular