Thursday, November 3, 2011

Dasar mengungkit.

Subsidi ubat di cetak dalam bil.
Nak kata gila, tapi menteri. Nak kata normal tapi buat kerja bodoh. Dasar mengungkit. Depa ingat duit subsidi tue datang dari poket depa ka? Punya pasal larh rakyat nak berterima kasih ka taknak berterima kasih ka apa ka dah duit sendiri. Takan beria2 pula nak sembah bn pasal subsidi?


Yang sebenarnya tujuan asal ialah nak tingkat kebergantungan rakyat terhadap bn. Dengan memomokkan persepsi bahawa apa jua benda yang dinikmati oleh rakyat ialah datang dari hasil pemberian bn.Maka secara perlahan2 rakyat akan merasa bersalah andai undi parti lain. Itulah tujuan asal.

Kerajaan, tak pernah sekalipun menanggung apa2 benda di malaysia neh. Yang tanggung itu semua ialah rakyat. Dari rakyat kerajaan dapat duit untuk berniaga dan kembangkan hasil. Jadi sebagai rakyat apa jua benda yang kita nikmati pada hari neh ialah hak kita. Dan kita tidak perlu berterima kasih pada sesiapa pun. Sebab itu, kita ada pilihanraya. Jika kerajaan merasa ia sukar, maka janganlah bertanding lagi pada pru-13. Biarlah parti yang mahu menjaga hak rakyat je bertanding. Yang tidak sanggup silakanlah berambos jauh2.

Tapi bagus juga menjadi seseorang yang tahu kemana pergi hasil2 negara selama neh. Jika kerajaan mahu mencetak nilai sebenar bil jangan lupa juga mencetak kualiti sebenar ubat, perkhidmatan, layanan dan fasilitis di hospital kerajaan. Dan juga, jangan pernah lupa untuk mencetak dari mana wang subsidi itu datang. Sekian.

Ameno : Gila.

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/11/subsidi-ubat-di-cetak-dalam-bil.html#ixzz1cgRYbjUr

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular