Saturday, August 13, 2011

Ezam Sesumpah yg BANGGANG... Bakau je komputer hang kah kah kah


EZAM SESUMPAH YANG AKAN MEMBAKAR ATAU BELIAU YANG BAKAL TERBAKAR?
HEBAT. Ezam sesumpah berubah watak pula sekarang iaitu dari seorang yang dulunya banyak bercakap tentang rasuah, kemudiannya tidak lekang dari mulut beliau bercakap tentang keburukan DS Anwar kini beralih arah pula ke arah isu kononnya memerangi murtad. Ezam sesumpah mungkin terlupa jika beliau ingin memerangi rasuah atau murtad bukan Umno menjadi landasan politik beliau.

Semalam dilaporkan Ezam sesumpah `bersumpah' lagi untuk membakar Malaysiakini. Apa yang mahu dibakarnya? Akhbar Malaysiakini? Lucu, kerana Malaysiakini bukan ada mengeluarkan akhbar bercetak seperti utusan Meloya. 


Mungkin Ezam sesumpah mahu membakar komputer kepunyaannya sebaik sahaja beliau membuka laman web Malaysiakini. Atau, Ezam sesumpah mahu membakar pejabat operasi Malaysiakini? Hebat Ezam. 


NONESemakin lama kita lihat Ezam sesumpah sudah tiada arah dan hala tuju atau prinsip perjuangannya semenjak bersekongkol dengan parti yang penuh dengan daki rasuah itu. Ezam sesumpah kini menjadi `pengutip' isu di jalanan tidak kira isu itu benar atau tidak asalkan dapat memuaskan hati insan yang menganugerahkan beliau Senator itu.


Kisah rasuah hilang dari mulut Ezam sesumpah tatkala Najib sedang menjadi tumpuan di dalam isu komisyen kapal selam di Perancis. Selagi Ali Rustam dan Isa Samad masih memegang jawatan penting di dalam kerajaan, mulut Ezam sesumpah terkunci mahu sebut pasal rasuah. Justeru itu, beliau kini mahu menjadi `Wira Anti Murtad' pula setelah beliau mengutip isu tersebut di jalanan.



"Kita akan lancarkan perang habis-habisan jika mereka tidak hentikan dengan ejen mereka -- Malaysiakini, Malaysian Insider -- yang biadap kepada JAIS, kononnya mereka menceroboh masuk gereja. "Kita beri anda amaran terakhir. Jika anda tidak hentikan sampah ini, kita akan bakar anda," katanya lagi di perhimpunan selepas Solat Jumaat di Masjid Negeri Shah Alam semalam yang turut diketuai ahli parlimen bebas, Zulkifli Noordin dan exco pemuda Umno Lokman Noor Adam (Malaysiakini)


Kita faham sangat mengapa puak-puak itu terlalu marah kepada Malaysiakini dan Malaysian Insider. Kedua-dua media ini tidak mudah untuk menjadi pencacai kepada Umno/Bn seperti Utusan Meloya dan TV 3 suku. Paling menyakitkan hati mereka apabila media ini terlalu banyak menyiarkan laporan tentang kejelekan sistem SPR dan JPN di dalam isu pengundi warga asing (PR). Bukan masalah murtad sebenarnya kerana apa peranan media ini untuk memainkan isu tersebut? 


Kita ada bukti dan fakta bahawa yang memainkan isu agama dan perkauman ini sebenarnya adalah Utusan. Akhbar ini meletakkan tajuk besar di depan yang menyebut Kristian akan menjadi agama resmi negara ini. Apa tindakan kepada akhbar berlidah syaitan ini? Ezam sesumpah tidak berhajatkah untuk membakar akhbar sebodoh itu? Mustahil, sebab akhbar ini banyak membantu Ezam sesumpah `mencari makan' di dalam Umno. 


NONEJika benar dan jujur Ezam sesumpah mahu berjuang di dalam isu murtad, mengapa beliau menyalak depan masjid tetapi tidak berani bersuara di dalam Dewan Negara agar Undang-Undang murtad yang ada sekarang dipinda agar selari dengan Islam? Bukankah beliau kini boleh bersuara di dalam Dewan setelah dilantik menjadi senator? Mengapa Zul Kulim `firaun besar' juga tidak bersuara di Parlimen? Bukankah beliau kini menjadi MP Kulim Bandar Baru walaupun tidak diredhai oleh pengundi di kawasannya?


Sebenarnya, pencacai-pencacai ini cuma mahu isu ini dibesarkan agar isu penyelewengan SPR dan JPN dilupakan rakyat. 


Semenjak bila Umno serius dengan isu murtad? Apakah pemimpin yang mengalungkan bunga di kubur Kamal Antarturk itu iaitu bos Ezam sesumpah peka dengan isu murtad? Saya tidak hairan dengan Zul Kulim kerana siapa tidak kenal perangai orang buangan PAS dan PKR ini. Lokman Noor Adam, malu mahu sebut jika inilah orangnya yang mahu bercerita pasal murtad. Lebih baik Lokman bercerita tentang duit yang dibelasah oleh Ezam semasa Ezam berada di dalam Keadilan dulu sepertimana beliau pernah ceritakan sehingga sanggup mencabar Ezam bersumpah di dalam masjid. 


`Firaun beNONEsar' Zul Kulim itu pula tidak habis-habis mahu suruh orang bertaubat. Beliau mahu pekerja-pekerja di Malaysiakini bertaubat kerana kononnya menjadi barua kepada musuh Islam. Lucu sungguh apabila barua tuduh orang lain barua. Beliau yang wajib bertaubat kerana beliau percaya 110% tentang fitnah seks yang terdapat di dalam video Eskay, sedangkan sebagai seorang Muslim (jika beliau Muslim) beliau patut tahu hukumnya seseorang yang menuduh orang lain berzina tanpa mengikut hukum yang ditetapkan di dalam Al-Quran. 


Orang yang `bikin' dan menayangkan video itu sendiri iaitu Eskay pun kata beliau tidak tuduh Anwar yang melakukannya, bagaimana `firaun besar' dari Kulim ini boleh percaya pula? Ini menunjukkan tiada seorang pun daripada pencacai yang menyalak depan masjid itu benar-benar ikhlas di dalam isu murtad ini. Mereka sekadar mahu mencari publisiti murahan kerana sejak kebelakangan ini Umno sudah tidak mampu `berkuit' lagi setelah berbagai kemungkaran parti sekutu Apco ini didedahkan. 


Adakah anda rasa Malaysiakini atau Malaysian Insider gentar dengan salakan pencacai murahan ini? Jawapannya, mereka akan tertawa sahaja melihat gelagat puak-puak yang ingin mencari makan itu. Selagi Perlembagaan dan Undang-Undang Murtad di dalam negara ini masih kekal seperti yang sedia ada, usahlah Ezam sesumpah, Lokman, Zul Kulim mahu pun Perkasa mahu menyalak.


Hakikatnya, rakyat kenal dan faham benar dengan Umno kerana mereka tahu dan sedar semenjak bila Umno serius dengan isu murtad. Ini suatu pertanda bahawa Umno sekarang amat terdesak sehingga sanggup mengutip isu di jalanan untuk menjadi senjata akhir mereka sebelum parti itu selamat disemadikan selepas PRU ke 13 nanti, InsyaAllah./wfauzdin.blogspot.com 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular