Wednesday, April 4, 2012

Minyak Naik, Terima Kasih BN kerana "BERBOHONG" Lagi +Video

Kita akan menikmati harga baru Petrol RON97 selepas ini, harga terbaru yang diumumkan ialah RM2.90 bagi setiap liter, lebih 20 sen jika dibandikan zaman Paklah dulu,

Tapi anda jangan bimbang, harga RON97 yang rata-rata digunakan untuk kereta berprestasi tinggi contohnya( Porsches anak Nazri Aziz), atau (kereta Sport mewah yang dikatakan milik anak bekas perdana menteri) atau ( kereta-kereta bekas menteri yang tak boleh pakai RON95 ) masih murah sebenarnya,

Malah lebih Murah dari harga sebenar RON95 yang dijual di Malaysia, betulkah tu, jangan terkejut selama ni kita diperbodoh je.

Apa yang mahu didedahkan ini bukan setakat tuduhan, ada dibawakan bersama bukti yang diambil dari laman portal milik kerajaan sendiri. Baca SINI

Harga RON97 naik 10 sen kepada RM2.90 seliter
8:24PM Apr 3, 2012

Harga petrol gred RON97 akan naik 10 sen mulai tengah malam ini - meningkat daripada RM2.80 kepada RM2.90 seliter.

Harga baru ini sepadan dengan harga rekod yang ditetapkan pada Mei tahun lepas. Bagaimanapun, harganya turun RM0.10 seliter pada bulan berikutnya.

Persatuan Peniaga petrol Malaysia, Abdul Wahid Bidin mengesahkan ini.

Minggu lepas, kerajaan persekutuan mengumumkan ia telah meningkatkan subsidi petrol RON95 gred - yang paling banyak digunakan di Malaysia - sebanyak 10 sen ekoran harga minyak mentah global yang semakin meningkat.

Ini adalah kerana kerajaan persekutuan berkata ianya penting untuk mengekalkan harga RON95 bagi menghindari tekanan inflasi.

RON95 diperkenalkan pada bulan September 2009, selepas kerajaan persekutuan memutuskan untuk mengapungkan harga RON97 yang disemak setiap bulan.

Kenderaan pendaftaran asing tidak dibenar menggunakan minyak RON95.

-Malaysia Kini


http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/04/minyak-naik-terima-kasih-bn-kerana.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular