Tuesday, August 20, 2013

PTPTN senarai 420,000 peminjam dalam CCRIS mulai bulan depan

Hutang Kroni Eric Chia RM 2 Ribu Juta Tolong Bayarkan...
Hutang Kroni Tajuddin Ramli Sebanyak RM 580 Juta Tolong Bayarkan..
Hutang Keluarga DS Shahrizat Jalil RM 250 Dihalalkan...
Hutang PTPTN Anak2 Malaysia Yang Berpendapatan Rendah Untuk Belajar Diburu' Hingga Ke 'Lubang Cacing'...
takpe la malaysia masih aman kan....
Terima Kasih UMNO/BN Jasa Anda Sangat Dihargai !!!

imbas kembali

1. Semua orang maklum, pada tahun 1997, semua kroni2 UMNO dan Mahathir (termasuk anak Mahathir sendiri) mengalami kerugian yang dahsyat. Ramai kroni2 Mahathir telah berada diambang bangkrupsi termasuk lah anak Mahathir sendiri, si Mirzan. Sebelum krisis 1997, kroni2 ini sebuk membahagi2 kekayaan negara sesama mereka. Sedikit pun rakyat Malaysia tidak merasai nikmat keuntungan yang dirasai oleh kroni2 ini. Namun, selepas mereka mengalami kerugian yang dahsyat pada tahun 1997, mereka telah merangkak dan menyembah kerajaan Malaysia untuk menyelamatkan mereka dari kerugian dan bangkrupsi. 

Dengan kata lain, waktu senang mereka lupakan rakyat. Waktu susah, mereka suruh rakyat selamatkan mereka. Inilah rahsia di sebalik kejayaan tokoh2 korporat Malaysia. 

Syabas!!! Sebagai contoh ‘bail-out”-bantuan luar biasa kerajaan ini adalah anak Mahathir, Mirzan, yang pada masa itu mengalami kerugian yang dahsyat kerana saham syarikat beliau, Konsortium Perkapalan Berhad (KPB), jatuh menjunam.

Maka, Mahathir telah mengarahkan Petronas membeli KPB dengan harga RM1.8billion walaupun adalah jauh lebih murah bagi Petronas untuk membeli KPB pada harga pasaran. Namun, Petronas terpaksa membazir wang rakyat hanya kerana ia adalah kemahuan Dr Mahathir Muhammad

2. Hutang tertunggak Perwaja Terengganu Sdn Bhd sejak 17 tahun lalu sehingga 31 Disember 2011 sebanyak RM1,628.68 juta. Laporan Ketua Audit Negara 2011 Pada halaman 35 antara lain menyebut: "Peruntukan akan disediakan bagi menghapus kira hutang Perwaja Terengganu Sdn Bhd bermula tahun 2011 dan dijangka selesai Pada tahun 2027..."

3. UNISEL terikat untuk membayar kos membangun dan menguruskan kediaman penuntut di kampus induk universiti itu di Bestari Jaya, Kuala Selangor. kepada JNSB bagi satu tempoh yang panjang (20 tahun), menyumbang kepada masalah hutang tertunggak yang sedang berlaku.
Umum pun tahu bahawa JNSB adalah syarikat yang mempunyai kaitan dengan UMNO. Dalam erti kata lain menyegerakan pembayaran hutang tersebut bermaksud
memakmurkan lagi UMNO.

4. Menurut Chegu Bard beliau memperolehi dokumen yang membuktikan bahawa KetuaPemuda UMNO merangkap Ahli Parlimen Rembau yang juga menantu Pak Lah telah tidak membayar hutangnya..
Hutang yang bernilai jutaan Ringgit itu diperolehi dari Bank Pertanian dan ianya masih tertunggak hingga ke hari ini..

oppsss... apa itu ccris..

ia adalah sistem pangkalan data berkomputer yang menyimpan maklumat yang telah dilaporkan oleh setiap institusi kewangan.

Institusi kewangan selalunya akan menilai tahap kredit anda dengan menganalisa setiap pinjaman, baki pinjaman serta rekod bayaran pinjaman anda. Secara amnya, setiap institusi kewangan akan menolak permohonan anda sekiranya di dapati terdapat dua (2) bulan tertunggak untuk bayaran setiap pinjaman.

ada faham?

Pakatan Rakyat Nak Hapuskan PTPTN Sekiranya Memerintah Pada PRU13 Yang Lalu, Itu Pun Ada Yang Buta Hati Lagi Tak Mahu Pilih. Sekarang Nie, Tanggunglah Sendiri Akibatnya... Dahlah Zaman Sekarang Lepasan Diploma, Ijazah Susah Nak Dapat Kerja, Terbeban Pulak Dengan Hutang PTPTN Lagi. Sekarang Nie Pula Bakal Disenaraihitamkan Nama Pemimjam Yang Ingkar Bayar PTPTN... Sebenarnya Bukannya "Ingkar", Tapi Tak Berpeluang Nak Bayar. Nak Bayar Mendanya Kalau Kerja Pun Tak Dapat Lagi... Pada Ahli Keluarga Yang "Tak Mahu Pendidikan Percuma" Tue, Kerana Anda, Ahli Keluarga Anda Yang Lain Menerima Kesannya... Dah Terlambat Untuk Dikesalkan... Tak Nak Disenaraihitamkan, Bayarlah PTPTN Kerana, "HUTANG MESTI BAYAR".

takpe syukur bn masih memerintah...

Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs

Lagi Berita Di SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular