Wednesday, August 29, 2012

Panas!! Pemimpin Ditahan Bukan Dari PKR..!! Suspek akan saman Blog-blog yang fitnahnya..

PKR Pahang menegaskan pemimpin kanan parti pembangkang yang ditangkap polis kerana sumbang mahram di negeri itu bukan dari PKR. Naib Pengerusi PKR negeri, Suhaimi Said berkata, dakwaan pihak tertentu bahawa pemimpin kanan berkenaan dari PKR adalah tidak benar.

Sebaliknya, kata beliau, pemimpin berkenaan telah menyertai sebuah parti baru. “Beliau bukan pemimpin kanan sebagaimana dakwaan. Laporan itu seperti mahu mencemarkan imej PKR. “Pemimpin berkenaan sudah tidak ada kena mengena dengan PKR lagi,” tambah beliau. 

Pemimpin tersebut pernah bertanding pada PRU ke-12 tetapi tewas dan pernah memegang ketua cabang PKR di negeri Pahang. Suhaimi berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media yang mengatakan seorang pemimpin kanan sebuah parti dan anak lelakinya ditahan bagi membantu siasatan berhubung satu kes sumbang mahram. 

Menurut laporan akhbar, pemimpin berkenaan bersama anak lelakinya yang berusia 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lalu bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim berkata, anak perempuan suspek dikatakan melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lalu di sebuah pusat bersalin swasta di Kajang, Selangor. 

PANAS!! Suspek Sumbang Mahram akan saman Blog-blog yang fitnahnya.. 
Printscreen diatas adalah printscreen artikel dari Blog Pencacai UMNO iaitu Medan Info Kita yang secara jelas membuat tuduhan bahawa Mohd Nor adalah pelaku sumbang mahram. 

Malah bukan saja blog tersebut di atas menyiarkan fitnah ini boleh dikatakan hampir keseluruhan Blog pencacai UMNO menyiarkan fitnah ini. 

Mohd Nor adalah suspek kes ini tetapi pencacai-pencacai UMNO telah menjatuhkan hukuman terhadapnya dengan mengatakan bahawa beliau adalah Pelaku Sumbang Mahram. Ini semua dilakukan mereka kerana perasaan benci dan marah terhadap PKR terutamanya DS Anwar Ibrahim.. Ini kerana semasa PRU12 yang lalu Mohd Nor telah bertanding atas tiket PKR, kini beliau bersama Parti KITA. 

Hasil dari menulis mengikut perasaan itu.. mereka bakal berdepan dengan saman dari Mohd Nor... 

Suspek Kes Sumbang Mahram Kaji Failkan Saman Putar Belit Media Serta Blog Terhadapnya ! 

Suspek utama yang dikaitkan dengan isu "sumbang mahram" yang sedang hangat dipertakan sekarang ini iaitu Mohd Nor Jaafar , akan menfailkan tindakan saman terhadap mana-mana media arus perdana dan blog yang sewenangnya mengekploitasikan isu kononnya beliau telah didapati bersalah atas tuduhan melakukan perbuatan itu terhadap anaknya sendiri hingga melahirkan anak beberapa hari yang lalu. 

Malah ada blog-blog yang sewenangnya mengeluarkan gambar saya dengan dakwaan seolah-olah saya telah didapati bersalah oleh pihak mahkamah

"Saya hanyalah suspek yang telah dipanggil untuk membantu siasatan pihak polis. Tetapi mereka melayan saya seolah-olah keputusan mahkamah telah dibuat atas kes ini dan saya didapati bersalah. Maruah dan imej saya sebagai pemimpin politik kini tercalar gara-gara penyiaran gambar saya serta ahli keluarga yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu sekarang ini. 

Peguam saya telah melakukan siasatan dan akan mengambil tindakan terhadap mana-mana blog yang didapati cuba menghukum saya dan mendahului mahkamah. 

Ini tidak adil dan satu hukuman yang jelas untuk menghancurkan masa depan saya", kata beliau Tinjauan kami terhadap kebanyakkan blog-blog pro UMNO mengaitkan kes ini dengan pembangkang terutamanya Pakatan Rakyat (PR). 

Kononnya moral beliau (Mohd Nor) rosak gara-gara terikut-ikut dengan pemimpin yang rosal moral seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim. Malah, laporan yang dibuat oleh Bernama, Utusan Malaysia, TV3 serta lain-lain media arus perdana juga dilihat sengaja mahu menjatuhkan hukuman terhadap Pakatan Rakyat. 

Sedangkan, Mohd Nor sudah lama meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersama Datuk Zaid Ibrahim dan kini memimpin parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) peringkat negeri Pahang. Tuduhan-tuduhan ini seolah-olah menggambarkan satu usaha terdesak media UMNO menyerang pembangkang menjelang PRU ini sebenarnya. Sumber laporan : Pahang Daily Online 

lagi blog yang menyairkan fitnah itu sila lihat di Pahang Daily Online

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular