Tuesday, October 23, 2012

Gempar!! Bekas Timbalan Ketua Polis Negara Kena Belasah Kaw-Kaw!!


Ahad yg lalu (14 Okt) bekas tentera, polis dan orang awam dijemput menghadiri majlis anjuran Gagasan Melayu Perak di Dewan Carsem, Taman Maju Rapat kononnya atas nama penyatuan Melayu dan Islam. Penceramah utamanya Dato' Seri Hilmi,Tan Sri Samsuri Arshad (bekas Ketua Polis Negara) dan seorang pensyarah KISDAR. Datuk Zaman Khan turut hadir tetapi tidak berucap.

Ucapan mereka penuh dengan provokasi dan memburukkan PAS, PKR dan DAP. Pimpinan PR seperti Anwar Ibrahim, Tuan Guru Nik Aziz dan Hadi Awang menjadi cemuhan mereka. Tetapi disambut dingin oleh orang ramai. Tidak ada yg memberi tepukan gemuruh kepada mereka.

Sebaliknya dalam sesi soal jawab, seorang tetamu yang hadir, En Wahab Osman tampil dengan berani dikhalayak ramai membidas semua hujjah mereka, setiap ucapan yg disertai dengan fakta dan data diberi tepukan bersemangat dan gemuruh oleh para hadirin.

Penganjur dan penceramah tergamam dan terkejut besar dengan suasana ini. Salah seorang yang lain (tidak dipastikan urusetia @ peserta) cuba mengganggu, memberi amaran dan menyuruh En Wahab memberhentikan ucapan dan duduk, sebaliknya En Wahab yang memberi amaran kepadanya dan meminta dia yg duduk, akhirnya dia yg terduduk.

Sebaik En Wahab berhenti berucap, sekali lagi tepukan yg begitu gemuruh diberikan dan menenggelamkan suara pengerusi. Selepas itu, majlis terus ditutup tanpa sebarang ulasan dan jawapan oleh para penceramah.

En Wahab dikerumuni orang ramai dan memberi ucapan tahniah kerana berani menjawab fitnah jahat penceramah. Sebelum itu, ada seorang peserta yang turut berucap dan menyokong hujjah para penceramah dan meminta orang ramai menyokong UMNO BN, tetapi disambut hambar oleh hadirin.

Selesai majlis, Tan Sri Samsuri Arshad terus balek tanpa menjamah hidangan yg disediakan, En Wahab tetap menunjukkan sikap menghormati tetamu, disapa Tan Sri Samsuri Arshad dan bersalaman serta meminta maaf, Tan Sri Samsuri Arshad menjawab ringkas, ok tak apa.

Siapa En Wahab Osman ?

Beliau bekas komando tentera darat, sekarang berkahidmat sebagai pemandu dan pengiring YB Ahli Parlimen Gopeng. Pengalamannya mengikuti ceramah digunakan untuk membalas balek hujjah dangkal UMNO BN.

Hebat En Wahab, kita tabik dan hormat pada beliau. Berani tampil menegakkan kebenaran di majlis anjuran mereka. Diharap program2 yg seumpama ini, kena ada orang seperti En Wahab Osman. - Buletin Setia Politik Kini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular