Tuesday, April 10, 2012

Semua yang Mahathir lakukan adalah 'constructive'. Semua yang orang lakukan itu 'destructive'

Dr Mahathir semalam berkata demonstrasi jalanan itu adalah ‘destructive’ kepada negara. Isu demonstrasi sememangnya isu yang tidak boleh diterima oleh Dr Mahathir sejak dulu sehinggalah sekarang. Demonstrasi jalanan hanya dibolehkan semasa para mahasiswa melakukannya untuk menjatuhkan Tunku Abdul Rahman pada tahun 1970 dahulu sahaja. Bagi beliau demonstrasi semasa itu perlu kerana demonstrasi itu adalah untuk menjatuhkan Tunku yang beliau benci.


Penunjuk perasaan kumpulan India Muslim Pulau Pinang yang mengaku sebagai orang kuat UMNO itu perlu kerana ianya diadakan kerana hendak menjatuhkan kerajaan P Pinang tadbiran Lim Guan Eng. Pada Dr Mahathir penunjuk perasaan itu tidak merosakkan malahan amat perlu diadakan sehinggakan usaha untuk menghantar sebiji kek yang berbentuk tahi itu pun direlakan oleh UMNO. Semuanya boleh…mengikut slogan Malaysia Boleh!

Slogan Malaysia Boleh itu membolehkan sesiapa melakukan apa-apa. Yang tidak boleh hanyalah melawan Presiden UMNO dan menentang UMNO yang kian hari kian korup dan tidak boleh diberi muka lagi. Menghalang pemimpin kita dari melakukan rasuah itu tidak termasuk dalam slogan Malaysia Boleh kerana rasuah itu merupakan satu perkara atau kegiatan yang dibolehkan oleh UMNO dan BN.

Dr Mahathir berkata negara kita bukan Syria. Benar, negara kita bukan Syria tetapi kita hanya hendak duduk di Dataran Merdeka menunjukkan perasaan rakyat yang tidak berpuas hati dengan cara pilihanraya diadakan. Tujuan rakyat berdemonstrasi secara aman itu ialah untuk mengelakan apa yang berlaku di Syria itu berlaku disini. Berdemonstrasi untuk menuntut kebaikan itu salah kepada Dr Mahathir walaupun dengan hanya duduk dengan tertib di Dataran Merdeka.

Menggunakan wang rakyat untuk menyelamatkan perniagaan anak pemimpin tidak ‘destructive’, tetapi duduk menunjuk perasaan itu membawa kerosakan. Kerugian BNM kerana terlibat dengan pertukaran wang asing yang melibatkan rm30 billion itu tidak ‘destructive’ tetapi duduk secara aman menuntut yang rakyat itu ‘destructive’

Membunuh badan siasah yang memperjuangkan bangsa Melayu pada tahun 1988 dahulu itu tidak ‘destructive’ tetapi menuntut sistem pilihanraya yang adil dan saksama itu salah dan merosakkan negara. Beliau keluar dari UMNO apabila Pak Lah tidak membenarkan beliau menjadi ‘parallel Prime Minister’. Itu tidak ‘destructive’.kerana beliau yang melakukannya.

Menghancur sistem perundangan dan kehakiman yang beliau lakukan dahulu tidak ‘destructive’. Duduk berkumpul beramai-ramai di Dataran Merdeka itu ‘destructive’. Banyak lagi yang dilakukan oleh Dr mahathir tidak ‘destructive’. Semua yang dilakukan oleh pihak lain itu semuanya ‘destructive’.

Kalau kita hendak dilabelkan sebagai orang dan kumpulan yang ‘constructive’ kita mesti jadi burung balam…mengangguk…mengangguk dan mengangguk sahaja apa yang dilakukan oleh UMNO dan pemimpin besarnya seperti Dr Mahathir Mohammad.

Apabila rakyat sudah menjadi burung balam, barulah dinamakan rakyat yang bersatu…bersatu merelakan segala keburukan yang mereka lakukan terhadap negara. Apabila negara hancur itu salah pembangkang. UMNO tidak juga salah.- Aspan Alias

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/04/semua-yang-mahathir-lakukan-adalah.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular