Monday, December 19, 2011

Video-Video Balas Dari Mahasiswa Isu Turun Bendera Haji Najib Razak.

Seorang Demonstan [Adam Adli] Sedang menaikan semula bendara Haji Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia selepas diturunkan dalam lingkungan masa kurang dari 5 minit dan mengantikan ia dengan bendara Panji Akedemik Freedom.

Perkara tersebut mendapat tentangan hebat dari pelbagai pihak khususnya pemuda pemuda UMNO Malaysia yang mengangap ia merupakan satu tindakan yang biadap dan kurang ajar.

Namun, ia jawapan dari mahasiswa berhubung insiden tersebut.

Walaubagaimana pun, masih terdapat pihak pihak yang tidak berpuas hati dan berharap tindakan seperti membuang Domanstran yang terlibat dari pusat pengajian serta melakukan demo di pusat pengajian UPSI, agar Adam Adli dibuang dari UPSI.

Apakah kebaikan dari laungan suara yang membantah tindakan turun bendara Najib Razak ini dengan tindakan yang sedemikian rupa? Adakah mereka semua tidur sewaktu peristiwa Gambar Billboard Haji Najib Razak Di koyakan?

Atau sebenarnya, masing masing ada kepentingan tersendiri?

Really@ Siapa punya kerja daa… Gila Kentang!

Remix pulak dah? hehe... layan.. Kredit saudara kayat.

Bermula daripada insiden turunkan bendera Haji Najib Razak di PWTC beberapa hari lepas, pelbagai pihak muncul dengan rasa marah masing masing. Namun yang empunya diri masih diam, tidak berkata apa apa.

Lalu tampilah sebilangan pemuda yang mengelarkan diri mereka panglima, dengan rasa marah dan berang memuat turun video rasa marah mereka dan amaran mereka kepada mahasiswa yang membuat prilaku turunkan bendera Haji Najib Razak itu.

Dengan kata kata yang cukup ganas, serta ugutan untuk meludah dan melempang, adakah ia akan membuah kan apa apa hasil? Ya, ia berhasil, ini hasil nya. Ia dihasilkan oleh seorang mahasiswa yang saya minta kebenaran untuk dimuat turunkan semula ke youtube.com

Adakah dengan cara ugutan marah dan ludah mampu mendekati para mahasiswa dan mengenali diri mereka serta kemahuan mereka? Ia terbukti bukanlah satu cara yang ideal lagi.

Mahasiswa mungkin sudah bosan dengan ugutan dan kecaman yang mereka terima, ke...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular