Wednesday, August 24, 2016

BREAKING NEWS!!! Penghinaan Yg Amat Memalukan Kpd PAN!

PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar baru2 ini membuktikan PAN gagal mendapat sokongan orang Melayu seperti diharapkan ... kini kewujudan Bersatu sebagai mengisi kegagalan PAN itu ... tidak terkejut jika beberapa kerusi yang sebelum ini dikenal pasti untuk PAN bertanding pada PRU ke-14 nanti dipercayai akan diserahkan kepada Bersatu .. peranan PAN pada PRU akan datang sekadar jadi tukang pacak bendera DAP, PKR dan Bersatu.

MOHON PENJERNIHAN DEMI KEBENARAN.

Sumber dalaman PKR...
Pimpinan Pkr yg diketuai Azmin Ali akan mengadakan pertemuan sulit dgn pimpinan PAN bagi berunding tentang agihan kerusi DUN di Selangor dalam masa terdekat.

Demi menjaga hati PAN dan mengelakkan pertembungan 3 penjuru di Selangor akhirnya Azmin dan Pkr bersetuju memperuntukkan beberapa kerusi Dun di Selangor kepada PAN. Di tambah dengan kehadiran Bersatu yang juga menagih kerusi PKR dan PAS, apakah PKR punya prinsip membelakangi DSAI untuk memberi tempat kepaa Parti Tun M ini.

Sewajarnya Bersatu menumpukan usaha menarik seramai mungkin pengikut UMNO, bukan menyedut keahlian dari kalangan PKR. 

Tindakan mengemis kerusi adalah penghinaan yang amat memalukan kepada PAN selepas membawa lari kerusi PAS. Persoalannya jikapun di beri peluang kepada PAN bertanding secara solo, apakah PAN mampu menang? Pengundi menilai PAN tidak lebih dari seekor Ular sahaja. Dengan asuhan agama sekian lamapun mereka boleh mematuk Parti terdahulu, apalah sangat suatu Pakatan yang amat longgar.

Fasa berikutnya, amatlah wajar saranan beberapa pihak PAN di rehatkan, atau di serapkan ke dalam mana mana Parti sedia ada(?=Ular) atau terbaiknya sertai DAP sahajalah.

Wallahuaklam

Ibnu Yahya Al Kurawi
Library
Jalan Raja Uda.
24/08/16

2 comments:

Anonymous said...

Kalu pan ular, maka pas parti lobai malang@pigs

Ir Anonymous said...

Tak perlulah kita menghina PAN lagi yg dah sememangnya hina..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular