Monday, July 23, 2012

Bukti video ucapan Karpal Singh sedia berkerjasama pasal HUDUD +Video

Ketua Pemuda Pas , Nasrudin Hassan Tantawi mempertahankan kenyataannya bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah secara terbuka menyatakan hasrat sedia mempertimbangkan pelaksanaan hudud. Tonton video Karpal secara terbuka menyatakan hasrat sedia mempertimbangkan pelaksanaan hudud sewaktu Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) kali ke-2 di Dewan Millenium, Kepala Batas, Pulau Pinang, 19 Disember 2010.
 
Isu ini dispin oleh pencacai cyber trooper umno dalam wall Facebook mengatakan Nasarudin Tantawi berbohong.Minit 05:50 dalam video ini Karpal singh ada bercakap mengenai hudud,aku terjemahkan sedikit apa yang diucap oleh Karpal dalam video diatas. "Parti Pas adalah parti yang berdisiplin " kata karpal Singh. Dalam negara Malaysia Islam adalah agama rasmi,DAP akan mempertahankan itu sehabis habisnya. "Pas harus mempertahan orang bukan islam kerana Dap mempertahankan Pas",Isu Hudud saya penah mempertikai nya pada tahun 1990 over MY DEAD BODY [langkah mayat saya dulu] tapi itu 20 tahun dahulu , kata Karpal. Apa yang saya kata 20 tahun dalam open kontak , saya petik dalam perlembagaan islam adalah agama rasmi dan rakyat bukan islam ada had had, oleh itu tidak baik mengatakan perlembagaan yang membolehkan mengadakan negara islam dalam negara. Mengenai negara islam DAP boleh membincangkan isu ini dengan Tuan Guru nik Aziz, Hj Hadi Dan Anwar ibrahim, beliau tidak mahu isu ini di ekploitasikan oleh MCA. 


Kemas jawapan karpal Singh ini 20 tahun dahulu beliau kurang jelas tentang islam dan hudud tetapi kini beliau dan orang yang bukan islam telah faham sedikit sebanyak pasal hudud. Yang bebal dan melawan hanya lah segelintir puak islam umno yang bengong...Namun peredaran masa dan suasana politik telah mengubah tanggapan dan pendirian Karpal Singh. Apa yang pernah menjadi tajuk utama media arus perdana dua dekad lampau kini sudah tidak lagi relevan dengan senario politik semasa.
Sila Rujuk konvesyen PAKATAN RAKYAT Ke 2 Kepala batas Ucapan Yb Karpal singh dam minute yg ke 8....Aq tak tau NST dah MENIPUlasikan Fakta dengan menyatakan Ust Nasaruddin menipu dalam DEBATE dengan Fathul Bari kalau tak menipu bukan UMNO/BN dan itu adalah Jelas.. - Wally Bandits
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular