Tuesday, October 16, 2012

Semak Bil Elektrik Lu Orang Sekarang Nih

Bhai.... gua just nak peringatkan lu orang sumer... baik lu orang semak semua bil elektrik lu orang sekarang nih...
 (Gambar Hiasan)
semak bil-bil lu orang dari awal Januari sampai sekarang.... kalu dah ilang... sila dapatkan salinan kat mana-mana pejabat TNB....
Bukan aper.... gua tadi baru perasan ader satu bender tak kena dengan bil elektrik yang dibagi oleh staff TNB....

Biasa gua punya bil elektrik akan tertulis penggunaan dalam sekitar 600 unit sebulan...tapi bulan nih.. tetiba jer naik jadi 800 unit... walhal gua tak tambah pon peralatan elektrik ... semua stendet yang biasa-biasa jer macam bulan-bulan yang lain...

Penggunaan gua sepatutnyer macam biasa jer.. tambah pulak gua pakai Triple Phase ... patut elektrik lagi stabil dan kadar penggunaan gua mesti takkan naik mendadak secara tetiba.... tapi macam mana boleh ader tambahan 200 unit dalam bil...... giler ker aper...

Kadar pulak tue dikira 200 unit pertama harga lain.. 100 unit kedua harga lain.. 100 unit ketiga harga lain... 100 unit keempat harga lain... 100 unit kelima harga lain....100 unit keenam harga lain... dan 100 unit ketujuh harga lain...

Ini kerja giler.... dulu... dikira 200 unit pertama harga lain... 200 unit kedua harga lain... 200 unit ketiga harga lain.....200 unit keempat harga lain......

Aper la nih TNB dah buat giler dah nih... semenjak Che Khalib jadi CEO TNB... lagi mengarut jadinyer TNB nih.... dulu masa Ani Arope dan Tajuddin Ali jadi CEO TNB... okeh jer perjalanan TNB nih..... semenjak TNB dikuasai oleh pelantikan politik nih... dah jadi macam sial.... contoh masa Jamaluddin Jarjis jadi CEO... lagi la macam sial TNB jadinyer....

La nih... yang kaya IPP... yang merana pengguna elektrik.... gua rasa aaa... patut kena break la monopoli bekalan tenaga camnie la... patut ader persaingan...

Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2012/10/semak-bil-elektrik-lu-orang-sekarang-nih.html#ixzz29RfN6K00

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular