Tuesday, August 28, 2012

Sin Chew putar belit kenyataan saya - Mohamad Sabu


Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu kesal dengan sikap tidak beretika wartawan Sin Chew Daily yang memuatkan berita kononnya PAS akan membentangkan cadangan atau usul di Parlimen bagi meminda Perlembagaan untuk dilaksanakan hudud.
Tegas Mohamad, beliau ditanya mengenai hudud oleh wartawan berkenaan, tetapi beliau enggan mengulas panjang mengenai hudud. "Saya katakan kepada wartawan tersebut, jangan sentuh soal hudud berulangkali. Saya tegaskan kepada beliau, pada saya sebarang perubahan yang hendak dilakukan dalam negara, mestilah melalui Parlimen, dibuat secara demokrasi dan dengan mengikut permuafakatan dalam Pakatan Rakyat," tegasnya kepada Harakahdaily. 
NONE

Star Online hari ini melaporkan: 
Mat Sabu: PAS will seek to use hudud law if Pakatan wins 
KUALA LUMPUR: PAS will propose Constitutional amendments in Parliament to implement hudud law if it forms the government, said its deputy president Mohamad Sabu. 

This was PAS’ stand and MPs from DAP or other parties, and non-Muslim MPs, could then raise their objections in Parliament, he said. Better known as Mat Sabu, he said in an interview with Sin Chew Daily that the party had not discussed the matter as action would only be taken only after Pakatan Rakyat had formed the federal government. 

The daily ran the front page story on its evening edition yesterday. Mat Sabu was commenting on PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang’s statement that the party would seek to implement hudud law through democratic means.  

"Wartawan tersebut menelefon saya, pertuturan bahasa Malaysia beliau pun tidak berapa elok, sebab itu saya cakap lain, dia tulis lain. "Malangnya kesilapan Sin Chew Daily tersebut dipetik Star Online," ujar beliau. HD

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular