Friday, June 3, 2011

Kenyataan Balas Kickdefella Terhadap Tomahan Blog Umno Berkaitan Isu Bayaran Husam

K E N Y A T A A N M E D I A

“I have long feared that my sins would return to visit me… and the cost is more than I can bear” – Benjamin Martin dari filem The Patriot.


Sejak 1hb Jun 2011, terdapat berita-berita yang tidak tepat telah disiarkan oleh beberapa laman blog di internet serta mencabar saya untuk tampil dan memberi pengakuan. Saya cuba untuk bertahan dan tidak memberi sebarang kenyataan kerana saya tidak mahu terbabit di dalam sebarang permainan politik terutama menjelang pemilihan pucuk pimpinan Parti Islam SeMalaysia, esok.

Semalam, sahabat saya saudara Kamarulzaman Bin Abdullah telah membuat penafian di The Malaysian Insider bagi pihak majikannya. Pagi ini YB Dato’ Haji Husam Bin Musa sendiri telah membuat penafian dari India.

Oleh yang demikian saya merasakan ini adalah isyarat bagi saya turut membersihkan nama baik keluarga dan saya yang sedikit sebanyak tercemar akibat tulisan-tulisan tersebut.

Dakwaan bahawa saya telah bertemu dan menerima wang sejumlah RM300,000 di Republik Rakyat China daripada YB Dato’ Haji Husam baru-baru ini adalah tidak tepat.

Semenjak 9 November 2009, Dato’ Husam dan saya tidak pernah bertemu, melainkan berbual di telefon dan bertukar-tukar pesanan ringkas. Pada 10hb Novermber 2009, kontrak saya di Perbadanan Menteri Besar Kelantan telah ditamatkan dan semenjak itu saya tidak lagi berkhidmat secara rasmi dengan Dato’ Husam.

Pada 18hb November 2009, saya telah bertemu dengan seorang individu yang mewakili pihak Dato’ Husam. Persoalan pampasan untuk saya telah dibincangkan. Saya memohon pihak Dato’ Husam menjelaskan berberapa kos tertunggak yang berjumlah RM50,000.

Tengahari tersebut, saya dimaklumkan oleh individu itu bahawa Dato’ Husam bersetuju untuk menyelesaikan kos tertunggak itu. Saya juga ditanya sekiranya saya bersetuju dengan pampasan berjumlah RM300,000. Dengan rasa bersyukur saya bersetuju.

Pada 15hb Disember 2009 saya berlepas ke Singapura dan terus ke Republik Rakyat China di atas urusan penggambaran. Saya pulang ke Singapura pada 22hb Disember 2009. Itu adalah kunjungan terakhir saya ke Republik Rakyat China hingga ke hari ini.

Saya yakin, maklumat inilah yang telah digunakan oleh pihak-pihak tertentu dan diolah menjadi satu cerita hebat untuk disalurkan kepada sahabat-sahabat siber saya, kononnya saya bertemu Dato’ Husam di Republik Rakyat China dan traksaksi dibuat di sana; kononnya pada minggu lepas.

Mereka yang menyalurkan maklumat ini adalah amat tidak bertangunggjawab dan dari sumber yang saya terima, ianya datang dari seorang individu dari luar Kelantan yang berkait rapat dengan seorang calon yang bertanding bersama Dato’ Husam bagi merebut jawatan Naib Presiden PAS.

Saya tidak berhasrat mengambil sebarang tindakan terhadap sahabat-sahabat siber saya. Saya juga tidak akan memohon mereka meminta maaf kepada saya. Sebagai seorang blogger, saya sentiasa sedar cabaran yang kita hadapi.

Syed Azidi Syed Abdul Aziz

2hb Jun 2011


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular