Friday, August 3, 2012

Awatlah bodo sangat depa ni?

Orang kata kalau kita berkawan dengan orang bijak pandai sikit sebanyak kita juga akan menjadi bijak.. begitulah juga jika kita berkawan dengan orang bodoh.. kita juga akan terikut-ikut kebodohannya itu..

Gambar di atas adalah gambar sekumpulan manusia yang dipimpin oleh seorang Pemimpin Melayu yang bodoh iaitu Ibrahim Ali.. Mereka terdiri dari ahli-ahli Gerakan Tukar Kerajaan Pas Kelantan Demi Rakyat (Tukar) dan Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK)yang menyokong tindakan Ibrahim Ali untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Kerajaan Pas Kelantan serta syarikat miliknya, Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB). Ini kerana menurut mereka kerajaan PAS Kelantan menyelesaikan masalah bekalan air bersi.. 

Malangnya dalam demo mereka itu, mereka secara tidak sengaja telah mempamirkan kebodohan dan kejahilan mereka sendiri. Dari banner mereka itu tertera 'Islam PAS macam mana nak wuduk, Tiada Air'.. dan laporan dari Lidah Rasmi UMNO di bawah pula mengatakan sudah empat hari bekalan air di Pasir Mas terputus. Oleh kerana tiada air mereka tidak boleh mengambil wuduk untuk menunaikan solat.. oleh itu mereka juga telah memberikan alasan kenapa mereka tidak solat.. iaitu tiada air untuk berwuduk..

Itulah.. bila orang bodoh dijadikan pemimpin.. begitulah hasilnya... Kalau dah tak ada air tu.. tayammum kan boleh... ‎"

Adapun jika kamu sakit atau sedang dalam perjalanan atau setelah buang air atau kamu telah menyentuh perempuan, SEDANGKANKAMU TIDAK MENDAPAT AIR, maka BERTAYAMUMLAH kamu dengan debu tanah yg baik (suci)i" (Surah An-Nisa ayat 43/Surah Al- Maidah ayat 6) 

Kalau mahu air juga.. suruhlah Raja Katak tu panggil hujan... 

Laporan berkaitan.. Klik Sini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Berita

Artikel Popular Minggu ini (Top 10)

Paling Popular